הפיגוע בערד

שני בדואים נעצרו בחשד לרצח החייל רון קוקיא הי"ד

הותר לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו בליל שבת שני בדואים, תושבי הנגב, בחשד למעורבות ברצח החייל רון יצחק קוקיא במרכז העיר ערד בליל שישי • החקירה נמשכת (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הרצח בערד (צילום: דוברות המשטרה)

הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל נעצרו בליל שבת קודש על ידי לוחמי שב"כ וימ"מ, שני בדואים, תושבי הנגב, בחשד למעורבותם ברצח חייל צה"ל רון יצחק קוקיא הי"ד, אשר נרצח ביום חמישי בלילה בערד.

להערכת גורמי החקירה, הממצאים שנאספו עד כה במסגרת החקירה בשב"כ מצביעים כי מדובר בפיגוע טרור שבוצע על רקע לאומני.

הלווית החייל רון קוקיא הי"ד (צילום: ליהי קרופני, ynet)

במהלך החקירה קשר עצמו אחד החשודים לביצוע הרצח ואף הוביל את חוקרי השב"כ להסגרת נשקו של החייל, אותו חטפו לאחר הדקירה.

מהשב"כ נמסר כי חקירת החשודים נמשכת. יצוין כי על זהות החשודים ועל יתר פרטי החקירה, קיים עדיין צו איסור פרסום.

סמל רון יצחק קוקיא הי"ד, הובא אתמול למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי קריית שאול בתל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אף הוא למעצר המחבלים הרוצחים ואמר: "אני משבח את הפעולה המהירה של שירות הביטחון הכללי והימ"מ על תפיסת המחבלים השפלים שרצחו את רון קוקיא ז"ל. הפעילות המודיעינית-מבצעית של כוחות הביטחון הביאה לפענוח מהיר של פיגוע הטרור ולתפיסה מהירה של המחבלים כבר בלילה למחרת הפיגוע. כוחות הביטחון יגיעו לכל מי שינסה לפגוע באזרחינו ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין".

סמל רון יצחק קוקיא הי"ד

בהלוויה בה השתפו כ-2,000 בני אדם ואלופי צה"ל רוני נומה, אייל זמיר ואהרון חליוה, ספדה אמו של רון: "אהובי, ילד קסום ורגיש, ילד חם, גבר חזק ואיתן שתמיד רצה חיבוק ועוד אחד מאימא, נסיך ומלך, צנום ומרשים, כובש ואהוב. כאילו קיבלת עליך שליחות ותמיד רצית חיבוק ועוד אחד מאימא".

"היום כשנישקתי אותך", היא הוסיפה בבכי, "רציתי לחמם את גופך, ועיניך היו עצומות וכבויות, ולא הצלחתי להחזיק בך. לך לדרכך בני, מלאכים יקבלו את פניך ושטיחי פנים ייפרסו לפניך. לך לדרכך חבוק בזרועות אלוהיך. תודה לעמלים, למחפשי המחבלים הארורים ולתושבי ערד המקסימים. בני, ילדי, גוזלי, יהי זכרך ברוך".

המצוד אחר המחבלים (צילום: דוברות המשטרה)

אביו בועז אמר בהספדו: "רון שלנו חונך לאהוב בני אדם ולכבדם, הן במשפחה והן בחברה, וגם חונך ל'כבדהו וחשדהו', במיוחד כלפי זרים. נראה לי כי רון לא היה מספיק חשדן ביום חמישי בלילה, שבו נרצח על ידי אנשים שפלים אויבי המדינה ואזרחיה. מדינת ישראל, על כלל אזרחיה ומערכותיה, לא עושה מספיק להילחם באויבים החיצוניים והפנימיים שלה אשר פוגעים בה ובאזרחיה. זו מלחמה שיטתית ומתמשכת מול אלו שמפעילים עלינו אלימות ואלו שמחוללים אותה".

"הביטחון האישי והלאומי הם נדבך מרכזי יחד עם ערבות הדדית וההיבט הביטחוני האזרחי והכלכלי. אני קורא במעמד הכואב הזה לכלל האזרחים מכל הדתות והזרמים להיות יותר סבלניים האחד לשני ופחות ביקורתיים, שכל קבוצה תשאף להגיע להיות יחד עם האחרים ולא על חשבונם", הוסיף אביו של רון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר