אבוטבול בדרך לכלא?

'העליון' לעירייה: הסירו את שלטי הצניעות - בתוך שבועיים

בית המשפט העליון הטיל שוב על עיריית בית שמש את האחריות להסיר, בתוך שבועיים, את "שלטי הצניעות" בשכונה בעיר, המבקשים מנשים שלא לצעוד באחת המדרכות המיועדת לגברים, תוך שהשופט מלצר פונה לאבוטבול: "מאסר ראש העירייה - הצעד הבא" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מאבק השלטים בבית שמש (ארכיון. צילום: יעקב לדרמן - פלאש 90)

בית המשפט העליון שוב נדרש היום (שני) לסוגיית "שלטי הצניעות" בשכונה חרדית בבית שמש, המבקשים מנשים שלא לצעוד במעברים הסמוכים לבתי כנסת.

בתום דיון בנושא, הורה ביהמ"ש לעיריית בית שמש להסיר בתוך שבועיים את כל השלטים הללו ולהציב שם מצלמות חדשות במקום אלו שכבר הושחתו.

השופט חנן מלצר התבטא כי "במדינת ישראל לא תהיה מציאות שרחוב סגור בפני נשים. מבחינתי, שהמשטרה תשלח לשם גדוד ותהיה שם יום ולילה; שחצי משטרה תעמוד שם".

שופט בית המשפט העליון אף הצהיר כי הצעד המשפטי הבא הוא מעצר ראש העיר משה אבוטבול, ככל הנראה בגין עבירה של "ביזיון בית המשפט" אחרי אי הקפדה על צווים זהים קודמים בענין.

מלצר פנה אליו ואמר: "אני חוסך לראש העיר, שבגלל הביזיון הוא ייכנס למאסר. זה יהיה הצעד הבא...".

ראש העיר משה אבוטבול (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

הדיון היום נערך בעתירתן של חמישה נשים, תושבות העיר, בעקבות הצבת שלטים חדשים, סמוך לצומת נהר הירדן ויהודה הנשיא ומעל גרם מדרגות המוביל לכולל, בהם נכתב: "גברים מתבקשים לעלות בצד ימין ונשים מתבקשות לעלות בצד שמאל בשעת עומס בשעות הבוקר והצהריים כשבאים וחוזרים ממוסדות החינוך, כוללים ובתי כנסיות".

לאחר ההחלטה, הגיב אבוטבול בראיון לרשת ב: "לא אתן להכפיש את שמה של העיר. גם במאה שערים יש שלטים, למה לא מטפלים בהם? למה עושים איפה ואיפה? מדובר בקומץ קיצוני ואנו דורשים שהמשטרה תטפל בהם. בית המשפט מצפה שנעשה את מה שהמשטרה אמורה לעשות, אבל לנו אין אזיקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר