הבית פוצץ

החות'ים התנקשו בנשיא תימן המודח סאלח

המורדים בתימן נלחמים גם בינם לבין עצמם. הכוחות החות'ים חיסלו לטענתם את שותפם לדרך נשיא תימן לשעבר עלי עבדאללה סאלח. לא התקבל לכך אישור רשמי (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עלי עבדאללה סאלח (צילום: ויקיפדיה)

הקרבות בתימן ממשיכים: המורדים החות'ים בתימן פוצצו היום (שני) את ביתו של הנשיא לשעבר עלי עבדאללה סאלח בבירה צנעא. לפי שעה, לא ברור היכן נמצא סאלח, שהודח מהשלטון ב-2011. הטלוויזיה של החות'ים וכמה כלי תקשורת ערביים דיווחו שהוא נהרג בפיצוץ אם כי אין לכך אישור סופי. גורמים במפלגתו של סאלח אישרו שהוא נהרג באחד הקרבות בצנעא.

בסוף השבוע נרשמו עימותים קשים מאוד בין המורדים החות'ים בתימן, שנתמכים על ידי איראן, לבין כוחותיו של סאלח, שהפך לשותפם לתקופה מסוימת. עשרות בני אדם נהרגו בעימותים ולפחות 150 נפצעו במהלך הקרבות בבירה צנעא - שהפכה מאז ספטמבר 2014 למעוז של המורדים החות'ים בתימן יחד עם כוחותיו של סאלח שחבר אליהם לאחר הדחתו.

בחודשים האחרונים נרשמו כמה התנגשויות בין הצדדים על רקע של מאבקי שליטה במדינה המתפוררת, אך נראה כי האירועים האחרונים הם החמורים ביותר. לפי הדיווחים בתקשורת המזוהה עם סעודיה ואיחוד האמירויות, שתי המדינות המרכזיות בקואליציה הערבית נגד המורדים החות'ים בתימן, כוחותיו של סאלח השתלטו על מבני שלטון כולל משרד האוצר, הבנק המרכזי, משרד ההגנה, נמל התעופה והטלוויזיה התימנית בניגוד לעמדת החות'ים.

מפלגתו של נשיא תימן המודח, "הוועידה העממית הכללית", קראה בסוף השבוע לתומכיו שלא לציית לפקודות של המורדים החות'ים בתימן שנתמכים כאמור על ידי איראן. בהודעה נמסר: "אנחנו קוראים לעם ובראש ובראשונה לאנשי השבטים המכובדים שיקומו כדי להגן על עצמם, על הרפובליקה שלהם ועל האחדות שלהם שעומדת בפני אחת המזימות המסוכנות ביותר שרקמו האויבים, ומי שמיישם אותה הם ההרפתקנים מתנועת "אנסאראללה"".

מטוסים של הקואליציה בראשות סעודיה פגעו זה היום השני בעמדות צבאיות של המורדים החות'ים בצנעא, בצעד שנתפש כתמיכה בסאלח שהתנתק מהתמיכה האיראנית. הוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) מסר היום שבששת הימים האחרונים, עקב התגברות הלחימה במדינה הערבית, נהרגו בבירת תימן לפחות 125 בני אדם ו-238 נפצעו.

"אנחנו תומכים בבתי החולים המרכזיים בצנעא שזקוקים בדחיפות לערכות טיפול בפצועי מלחמה", מסרה דוברת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום יולנדה ז'אקמה. "אנחנו גם דואגים לתרום שקיות גופות לבתי חולים ומקווים לתרום דלק לבתי החולים המרכזיים משום תלויים בגנרטורים". דוברת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום הוסיפה ש-13 אנשי צוות בארגון ההומניטרי הועברו מג'יבוטי כדי לסייע לנפגעים בצנעא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר