חמישה נוספים עוכבו

אשתו של דוד ביטן נחקרה; נאסר עליהם לדבר

חגית ביטן חשודה כי סייעה לבעלה באמצעות שימוש בחשבון הבנק שלה להעברת סכומי כסף גדולים לצורך כיסוי חובותיו. פרקליטה מכחיש. חמישה נוספים עוכבו לחקירה בפרשה (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דוד ביטן לאחר החקירה הארוכה (צילום: רועי אלימה, פלאש 90)

חגית ביטן, אשתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן ועובדת בעיריית ראשון לציון, מצאה את עצמה ביומיים האחרונים נחקרת במשרדי להב 433 במסגרת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון. ביטן נשלחה למעצר בית בבית אחותה עד ליום חמישי, ונאסר עליה לשוחח עם בעלה מחשש לתיאום גרסאות.

בשעות הלילה עוכב לחקירה באזהרה מעורב נוסף שבסיום חקירתו נעצר והיום בשעות הבוקר המוקדמות עוכבו לחקירה באזהרה 4 מעורבים נוספים. החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בבימ"ש השלום בראשל"צ.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', חוקרי המשטרה הציגו לביטן תדפיסים מחשבון הבנק שלה מהתקופה שבה על פי החשד פעל בעלה לכיסוי חובותיו, שמוערכים במיליונים, לשוק האפור בתקופה בה ניהל את קבוצת הכדורגל העירונית. בתדפיסים הופיעו הפקדות של כ-2 מיליון שקלים שהופיעו בתאריכים שונים לפני כ-8-7 שנים.

ביטן סירבה להאמין לגרסאות של החוקרים ואמרה כי "מי שניהל את החשבון זה בעלי והוא העביר את הכספים. לי אין מושג מה קרה בחשבון". היא האשימה את החוקרים והוסיפה: "אתם סתם מכפישים את בעלי. כבר נחקרנו בעבר והתיק נסגר". החוקרים התעקשו בחקירה כי התדפיסים אותנטיים והציעו לה לבדוק אותם בעצמה.

פרקליטה של ביטן, עו"ד צדוק חוגי, אמר כי "אין לה יד ורגל בחשדות. המשטרה החליטה לנקום בח"כ ביטן רגע לפני שיעביר את חוק ההמלצות. מדוע התעוררו לחקור פרשיות משנת 2010 שנסגרו?".

ביטן צפוי להגיע היום לחקירה נוספת והחוקרים צפויים לעמת אותו עם מסמכים שמחזקים לכאורה את החשד כי קיבל כספים מקבלנים ומאנשי עסקים בתקופת כהונתו כסגן ראש העיר ראשון לציון וכחבר כנסת. על פי ההערכות, המשטרה מחזיקה האזנות סתר שבהן נשמע ביטן כמי שעוסק בענייני השוחד שמיוחסים לו.

אתמול בבוקר הותר לפרסום כי העבריין הבכיר החשוד בסיוע לח"כ ביטן תמורת קידום ענייניו בעיר הוא חוסאם ג'רושי מרמלה. ביטן הכחיש את ההיכרות עם ג'רושי ואמר לחוקריו כי "אין לו מושג על מה הם מדברים".

על פי החשד ביטן שהיה שרוי בחובות כספיים גדולים במיוחד עזר לקדם מכירת קרקעות לאיש עסקים ב"מתחם האלף", מתחם בנייה גדול במערב העיר. החשד הוא שאיש העסקים היה למעשה "קוף", מעין איש קש, שייצג בן למשפחת פשע שנעצר גם הוא בפרשה ושמו אסור בפרסום.

מעורב נוסף בפרשה הוא ראש העיר דב צור שמעצרו הוארך עד מחר. צור חשוד בפרשת אולמי LAGO ונטען כי אפשר מכירת קרקע ליזם שהוא מקורב אליו. חשד החוקרים הוא שהקרקע שעליה נבנה האולם נקנתה במחיר זול יותר וצור, שלא השתתף בישיבות בשל ניגוד עניינים, תמך מאחורי הקלעים במכירת הקרקע ליזם שהוא חברו של ראש העיר.

בכיר נוסף שנעצר הוא המשנה לראש העיר אייל מושיוב מסיעתו של צור במועצת העיר. הוא חשוד בקבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים ובית המשפט האריך את מעצרו גם כן עד ליום חמישי.

ביטן הכחיש את השמועות כי הוא מתכוון להתפטר מתפקידו ואמר כי אין לו מושג מהיכן הן מגיעות "זה לא נעים, אבל אני ממשיך כרגיל", אמר ביטן בכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר