הבחירות לרבנות בת ים

הרב אליהו בר שלום: "לא בוחרים רבנים לפי ההלכה"

הגאון רבי אליהו בר שלום, שצפוי להיבחר היום לרבה של העיר בת ים, התבטא בשנה שעברה כי "לא בוחרים במדינת ישראל רבנים לפי ההלכה" וכי "תפקיד רב עיר הוא שררה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מועמד ש"ס הרב אליהו בר שלום (צילום: יעקב כהן)

אם לא יהיו דרמות מיוחדות, הגאון רבי אליהו בר שלום, צפוי להיבחר בצהריים (שלישי) לרבה של העיר בת ים, ובכך ימלא את מקום אביו הגאון רבי יוסף בר שלום זצ"ל שהלך לעולמו בשנה שעברה.

בכל מערכת בחירות לרבנות עיר עולים שוב ושוב הטענות על הליך הבחירות, דרך הבחירה, הפוליטיקה והדילים, מה שגורם לחילול ה' ולזלזול במעמד הרבנות הראשית בישראל.

נראה כי גם הרב אליהו בר שלום חושב כך, שכיום לא בוחרים רבנים על פי ההלכה, וכי תפקיד רב עיר בימינו הוא לא פסיקת הלכות אלא שררה.

"רב היום איננו רק אומר הלכות ושיעורים, רב היום זה שררה לכל דבר", אמר הרב בר שלום בהרצאה שנשא בשנה שעברה. "בזמן החתם סופר מה היה תפקידו של רב? הוראות הלכתיות. היום תדעו שאף אחד לא בא לרב על השאלות האלו".

הרב בר שלום הוסיף וחשף על מאחורי הקלעים של עולם רבני הערים: "תפקידו של הרב היה להגיד את 'השיעור כללי', היום כולם יודעים שפוסקי ההלכה בכל מקום הם גדולי הדור או הרבנים הקטנים, המקומיים, הרב של המדרשה הוא פוסק את ההלכה לכל הבנות של המדרשה גם כשיש רב עיר, הראש ישיבה פוסק הלכה לחוג שלו גם כשיש רב עיר. כלומר פסיקת ההלכה בעיר איינה של רב העיר.

"אם כן מה נשאר היום לרב? הרב עושה גם דברים שלא היו בעבר: ייצוג. זאת אומרת - האחראי על ענייני הדת הדת בעיר כלפי ראש העיר וראש הממשלה זה רב העיר.

"כלפי הרשויות, השררה, ההחלטה, הכוח, התוקף של הדת בעיר זה רב העיר. לכן חושבני שהוויכוחים אם יש שררה או אין שררה הם לא נכונים".

בשלב הזה התייחס הרב בר שלום לדרך בחירת הרבנים בישראל ואמר כי "חוץ ממה שהיום הפוליטיקה היא זו שמכתיבה. רב היום זה לא מקצוע תורני. רב היום זה מקצוע מכובד שכולל בתוכו עוד כל מיני גוונים. בעיקר של הייצוג וההחלטה, והקמת קרן הדת בעיר שלו - לאו דווקא ההלכה ואמירת השיעורים".

בסיום דבריו אמר הרב: "הדברים שלי הם הלכה לא למעשה כי איש לא בוחר בי, לא בוחרים במדינת ישראל רבנים לפי ההלכה, בוחרים לפי קריטריונים אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר