ניצחון חרדי

הגאון רבי אליהו בר שלום נבחר לרבה של בת ים

לאחר שבועות של מתיחות, עתירות לבג"ץ ומאבק פוליטי מקומי, חברי גוף הבוחר בחרו הערב (שלישי) את הגאון רבי אליהו בר שלום לתפקיד רבה של העיר בת ים, ובכך ימלא את מקום אביו שהלך לעולמו בשנה שעברה (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב בר שלום ונשיא המועצת הגר"ש כהן, בשבוע שעבר (צילום: יעקב כהן )

לאחר שבועות של מאבק פוליטי מקומי, עתירות לבג"ץ ועשרה מועמדים לתפקיד רבה הראשי של העיר בת ים, רוב של 19 מבין 32 חברי גוף הבוחר בחרו הערב (שלישי) בגאון רבי אליהו בר שלום לתפקיד רב העיר.

מדובר בניצחון חרדי שכן הרב בר שלום זכה לתמיכתם של מועצת חכמי התורה בראשות ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, שרק בשבוע שעבר הגיע לשיעור בעיר וחיזק את ידיו של הרב בר שלום. בין הרבנים שסומנו כמועמדים מובילים היו גם הגאונים רבי אבישי טהרני ורבי ישראל מלכה.

הרב בר שלום מונה לתפקיד לאחר שאביו - הגאון רבי יוסף בר שלום זצ"ל - הלך לעולמו בשנה שעברה, ומאז סומן למי שישב על כס הרבנות המקומית. לאחר בחירתו, שוחח הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו עם הגר"א בר שלום וברכו שימשיך בדרך אביו ו"יקדש שם שמים בעיר בת ים".

בש"ס מנסים בימים אלו להאיץ את בחירת רבני הערים בכדי שלא להתקרב לבחירות לרשויות המקומיות ובכך להיכנס למחלוקת משפטית האם חוקית אפשר לקיים בחירות לרבנות. לפני כשבועיים נבחר הגאון רבי משה בוחבוט לתפקיד רבה של טבריה ובעוד כשבועיים יתקיימו הבחירות לרבנות העיר חדרה.

כמו בכל מערכת בחירות לרבנות עיר עולים שוב ושוב הטענות על הליך הבחירות, דרך הבחירה, הפוליטיקה והדילים, מה שגורם לחילול ה' ולזלזול במעמד הרבנות הראשית בישראל.

הבוקר פורסם ב"כיכר השבת" דברים שאמר הרב בר שלום בשנה שעברה כנגד הליך הבחירה של רבני הערים. לדבריו: "איש לא בוחר בי, לא בוחרים במדינת ישראל רבנים לפי ההלכה, בוחרים לפי קריטריונים אחרים" והוסיף כי תפקיד רב היא הוא שררה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר