הסית לאלימות?

"לא נהיה יהודונים": דרישה לחקור את אברי גלעד

סערה: אברי גלעד הצדיק בשידור את ה"פרעות" שערכו מתנחלים בכפר קוסרא, לאחר ניסיון הלינץ' בטיול בר המצווה. בתגובה, דורשים בשמאל לפתוח נגדו בחקירה פלילית (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו המפתיעים של גלעד (צילום מסך: מתוך "העולם הבוקר", ערוץ 13 / הטוויטר של עינב שיף)

ארגון השמאל "רבנים למען זכויות האדם" פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה לפתוח בחקירה נגד העיתונאי הבכיר אברי גלעד, על עבירה של "תמיכה באלימות".

הרקע לדרישה, הם דבריו של מגיש הטלוויזיה לאחר ניסיון הלינץ' בילדי מגדלים בשבוע שעבר מצד תושבי הכפר קוצרא בעת טיול בר המצווה במקום, בשידור חי בתכנית הבוקר שלו ב'רשת'.

"לא נהיה יהודונים שמחכים שהפריץ יגיע. רבים מתושבי הכפר השתתפו בדבר הזה, וזה לא יכול לעבור ללא תגובה", אמר גלעד כהצדקה להתנהגותם של מתנחלים שהגיעו להפר את הסדר בכפר קוצרא כתגובה לניסיון הלינץ'.

מיה זיו-וולף, חברת הפאנל, הזכירה לגלעד: "אדם (פלסטיני) נהרג, האם זו לא תגובה?", והמגיש גלעד השיב: "בסדר, זה האדם שניסה לחטוף את האקדח. הוא נהרג, אז איתו סגרו (את החשבון)".

כשהמגישה שלצידו, הילה קורח, הזדעזעה "זו צריכה להיות התגובה?", הגיב גלעד: "אני חושב שלפעמים אין ברירה אלא להפגין נוכחות, גם נוכחות אלימה. לא נהיה יהודונים, לא נהיה כאלה שבאים להרוג בהם והם רק מתחבאים מתחת למיטה וחוששים שהפריץ יבוא להגן עליהם".

אברי גלעד (צילום: פלאש 90)

לפי ארגון הרבנים השמאלני בפנייתו ליועהמ"ש, "הקריאה לפעולות אלימות נגד תושבי הכפר עשויה להיות הסתה והיא בוודאי קריאה לקחת את החוק לידיים. אבל מעבר לכך, הקריאה לפעולה קולקטיווית וחסרת הבחנה נגד כלל תושבי הכפר היא קריאה לפגיעה בחפים מפשע. באווירה בה הקיצוניים מקבלים יותר ויותר רוח גבית, הקריאה של דמות הנחשבת יחסית לחלק מהזרם המרכזי, כמו אברי גלעד, עשויה לתת תחושת לגיטימציה רחבה למעשים מסוג זה. יש בקריאות כאלו כדי לתרום להחרפת המתיחות באזור, וחלילה לפתיחתו של מעגל דמים ואלימות"

אברי גלעד עצמו, שמזמן המיר את דעותיו משמאל לימין, הגיב לסערה התקשורתית-משפטית במלים הבאות: "אני שמח שמה שנאמר בתוכנית בוקר צנועה בשעה שש ורבע בבוקר, לעיני שמונה צופים מנומנמים, מסעיר את הרשת. אני לא בטוח שאני עצמי הייתי מספיק ער כדי לדבר באופן יותר מתון, מחושב ומתחשב בעידן הפוליטיקלי קורקט. נראה לי שאם מנסים לרצוח את הילד שלך יש לך זכות ללכת לשרוף אוטו, אולי אפילו חובה, אבל אני מבין שאסור להגיד את זה בשש ורבע בבוקר. להבא אגיד את זה לעצמי, ברבע לשש, באוטו, בדרך לעבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר