פיתוח מתוחכם

"נשק המיקרוגל": כך תנטרל ארה"ב את הטילים של צפון קוריאה

התשובה האמריקנית לאיום הטילים הבליסטים ארוכי הטווח של צפון קוריאה? גורמים יודעי דבר "בסביבת הבית הלבן" מגלים את התכנית לשימוש ב"נשק המיקרוגל" החדשני (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נשק הלייזר האמריקני (צילום: מתוך הטלוויזיה הצפון קוריאנית)

רשת החדשות האמריקנית NBC מדווחת היום (שלישי), כי ברשות ארצות הברית נשק שמסוגל להשמיד את הטילים הצפון קוריאניים המאיימים על היבשת.

גורמים יודעי דבר "בסביבת הבית הלבן" הסבירו, כי מדובר במערכת המשגרת קרינת מיקרוגל שיכולה לשבש מערכות בקרת טילים בקרקע ואף מעגלים חשמליים פנימיים של טילים אלו.

את ה-CHAMP, כך הוא מכונה, ניתן להרכיב בתוך טילי שיוט שמשוגרים ממטוסי ה-B-52 של חיל האוויר האמריקני. מדובר בטילים שמגיעם עד לטווח של כ-1200 קילומטרים, שבעת שיעופו בגובה נמוך בשטח האויב - הצפון קוריאני במקרה הזה - הם יפיצו את קרינת המיקרוגל המתוחכמת.

ברשת NBC ציינו עם זאת, כי נשק זה עדיין איננו מבצעי ולא נוסה בזמן אמת, למעט במקרים מסוימים באפגניסטן ובעיראק נגד מטעני נפץ מאולתרים ומל"טים קטנים, אף שכבר כשני עשורים עובדים על פיתוחו.

צפון קוריאה מכריזה על השיגור האחרון (צילום: מתוך טוויטר / ynet)

אפשרות "נשק המיקרוגל" עלתה לשיחה בבית הלבן בהקשר של האיומים האחרונים מכיוונו של שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און וניסויי הטילים האחרונים שביצעה מדינתו הדיקטטורית.

מארי לו רובינסון, שעומדת בראש מעבדה למחקר נשק של חיל האוויר האמריקני באלבקרקה, ניו מקסיקו, הרחיבה את ההסבר אודות נשק מפתיע זה: "אותות המיקרוגל הללו הם בעלי עצומה גבוהה ומאוד יעילים בשיבוש וככל הנראה גם בנטרול מעגלים חשמליים".

הסנטור הדמוקרטי מרטין היינריך, לשעבר מהנדס במעבדה למחקר נשק של חיל האוויר האמריקני, המחיש: "תחשבו מה קורה כשאתם שמים משהו עם מתכת בתוך המיקרוגל שלכם. אתם יודעים איזה דבר גרוע יוצא מזה? דמיינו שאתם מכוונים את גלי המיקרוגל הללו לעבר מערכות אלקטרוניקה של מישהו".

יצויין, כי כבר לפני כחמש שנים ערך חיל האוויר האמריקני ניסוי גדול במערכת נשק מתוחכמת זו, כשמפציץ B-52 שיגר טיל שנשא קרני מיקרוגל לעבר בנייני דמה במדינת יוטה בארה"ב, בהם הוצבו מערכות תקשורת ומחשבים שדימו את מערכות האויב.

"זה היה הכי קרוב לדבר האמיתי שיכולנו להשיג, זה עשה בדיוק את מה שחשבנו שזה יעשה", נכתב במסמכים פנימיים שנחשפו כעת. "היו לנו רמות שונות של מטרות במתקנים הללו וחזינו בדיוק של כמעט 100 אחוזים איזה מערכות יושפעו, איזה ייפגעו ואיך".

לאחר מכן בוצעו עוד מספר ניסויים, ובמסמך של מעבדת הנשק בניו מקסיקו נכתב: "טיל השיוט עם קרינת המיקרוגל מסוגל כעת לטוס לאזור של אויב ולנטרל את מערכות האלקטרוניקה שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר