"מעובדים לעבדים"

משגיחי הכשרות בפ"ת הכריזו על סכסוך עבודה

במעמד מאות משגיחים מכל רחבי הארץ הוכרז סכסוך עבודה בין משגיחי הכשרות בפתח תקווה לרבנות העיר והמועצה הדתית, בשל הניסיון להפוך את המשגיחים לעובדי קבלן (ארץ)

(צילום: באדיבות המצלם)

מי ישגיח על העסקת המשגיחים? כנס מחאה חריף נערך אמש (שני) בפתח תקווה, בהשתתפות מאות משגיחים, רבנים ובעלי מסעדות בעיר, שבאו למחות נגד ניסיון הרבנות הראשית בפתח תקווה והמועצה הדתית לשנות את אופן העסקת המשגיחים ולהופכם לעובדי חברת כוח אדם - זאת לטענתם, באופן חד צדדי ותוך קיפוח ופגיעה אנושה בשכרם ותנאי העסקתם.

מזה כשנתיים מתקיימת מתיחות בין משגיחי הכשרות בפתח תקווה למועצה הדתית בעיר סביב ניסיונות המועצה הדתית לשנות את העסקתם של המשגיחים מעובדים המשתכרים באופן ישיר מול מעסיקם, לעובדי חברת קבלן. בחודשים האחרונים וחרף אי ההסכמות בין המשגיחים המאוגדים בהסתדרות במסגרת וועד המשגיחים הארצי בחטיבה החרדית בהסתדרות - קידמה המועצה הדתית מהלכים חד צדדיים בשטח, ואף החלה באי חידוש תעודות כשרות, לעסקים שהודיעו כי לא יסכימו לעבוד מול חברת כוח האדם.

בהסתדרות מובילים הידברות בשנה האחרונה בין כלל הגורמים הרלוונטים במשרדי הממשלה ובמוסדות הרבנות, על מנת להסדיר באופן כולל את אופן העסקת המשגיחים בהתאם להוראת בג"ץ שקבע כי יש לבטל את הזיקה שבין המשגיחים לעסקים שעליהם הם מושגחים. אולם בהסתדרות הבהירו כי כל הסדר שייקבע לא יאפשר מצב, שבו משגיחי הכשרות יהפכו להיות עובדים בחברה קבלנית, שתגזור רווחי עתק שייגרעו ממשכורתם של המשגיחים בשטח, הנושאים בעול הכשרות בבתי העסק.

כאמור, אמש בישיבת הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות, אושר סכסוך העבודה למשגיחי הכשרות בפתח תקווה, מה שיאפשר להסתדרות לנקוט צעדים ארגוניים בעוד 14 יום. במקביל שוקדים אנשי המחלקה המשפטית בהסתדרות על צעדים משפטיים דחופים לבלימת הפגיעה במשגיחים.

בכנס שהתקיים אמש בבית ההסתדרות בפתח תקווה, השתתפו רפי מסט סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, יו"ר ההסתדרות מרחב פתח תקווה גיורא נחום, יו"ר החטיבה החרדית בהסתדרות עו"ד רפי מלאכי ויו"ר וועד המשגיחים הארצי יניב שפירא, שנשא דברים נרגשים בפני המשגיחים וציין, "נלחם עד הסוף ולא נאפשר לאיש להפוך אותנו לשפני ניסיון. אנחנו נמצאים בחזית וחשובים כמו עובדי משרד הבריאות שמבטיחים את הגעת האוכל לציבור תקין בריאותית. הציבור הגדול במדינה שמעוניין בשירותי הכשרות סומך עלינו בדיוק באותה מידה", אמר שפירא.

יו"ר החטיבה החרדית עו"ד רפי מלאכי ציין, "הרבנות הראשית בפתח תקווה עושה הכול כדי לפגוע במשגיחים ולקדם את חברת כוח האדם. זה לא טוב לכשרות, זה לא טוב לבעלי העסקים, וזה עלול להפוך את המשגיחים לעבדים חלילה. לא נאפשר זאת. הדרישה שלנו ברורה ופשוטה: למשגיח יש זכויות. מגיע לו שכר, מגיע לו פנסיה, מגיע לו כבוד".

סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, רפי מסט הבהיר בדברים שנשא באירוע כי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הנחה אותו ללוות באופן אישי מטעמו את מאבק המשגיחים, בשל האתגרים הייחודיים של העובדים בענף, "לא נירתע מכל פעולה נדרשת על מנת לאפשר למשגיחים בפתח תקווה תנאי עבודה נאותים, עד להשלמת ההסדרה הארצית של תחום הכשרות".

מטה המאבק של וועד המשגיחים הארצי יתכנס היום להמשך קבלת החלטות על פעולות נוספות שיינקטו במסגרת המאבק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר