"יהיה פה טרור"

מהומת ענק בדיון בכנסת: ניסיון דקירה, אגרופים וצעקות

במהלך דיון בוועדת העבודה והרווחה בכנסת על העלאת קצבאות הנכים פרץ עימות אלים ומהומה בין הנכים, שגלש לניסיון דקירה בעט, ניסיון לזרוק בקבוק זכוכית האחד על השני, אגרופים וקללות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: גיל יוחנן - ynet)

ותיקי משכן הכנסת מתקשים לזכור אירוע כה חמור: נציגי ארגוני הנכים התעמתו היום (שלישי) במהלך דיון בוועדת העבודה והרווחה, עימות אלים שגלש לניסיון דקירה בעט, ניסיון לזרוק בקבוק זכוכית האחד על השני, אגרופים וקללות.

אחת מנציגות ארגוני הנכים דיברה בדיון ולפתע נציג אחר התפרץ עליה וצעק לעברה: "את מקבצת נדבות בצומת, לכי לצומת".

בשלב הזה העימות הפך לאלים כשאחד מהנוכחים צעק: "יהיה פה טרור היום".

ח"כ אילן גילאון, הסובל מנכות, והותקף מילולית על ידי חלק מנציגי הנכים הגיב להם: "אתם חבורה של אנשים אנוכיים. אגואיסטים. אתם רוצים רק פרסום".

יו"ר הכנסת מגנה את האלימות

בעקבות העימות האלים הדיון הופסק והעימות נמשך מחוץ לחדר הוועדה כשסדרני הכנסת מנסים להשתלט על האירוע אליו הם לא רגילים, אלימות - נכים - בכנסת.

במהלך הדיון הבטיח יו"ר הקואליציה דוד ביטן כי החוק שמגדיל את קצבאות הנכות ייכנס לתוקף עד תחילת 2018. "אי אפשר לחכות יותר לממשלה. הבטחות צריך לקיים. החוק יעבור והכסף ייכנס בינואר", אמר ביטן.

הדיון בוועדה מתקיים כחודשיים לאחר שהממשלה הגיעה להסכמות עם ארגוני הנכים על העלאת קצבאות הנכות, זאת במטרה לקדם את הליך החקיקה ולעגן את המתווה בתיקונים בחוק הביטוח הלאומי.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פרסם הודעת גינוי לאירוע ואמר: "אני מזועזע מן האירוע החמור שהתרחש עתה בוועדת העבודה והרווחה בכנסת. הכנסת זה מקום לדיון וויכוח אבל אף פעם לא מקום לאלימות, עם כל ההבנה לחשיבות המאבק של הנכים, שהוא מאוד אמוציונלי, כמו גם מאבקים רבים אחרים, לאף אחד אסור להשתמש באלימות. אני קורא גם לכל מנהיגי המאבק להוקיע מתוכם את אלה שנוהגים כך".

אריק הררי שהתפרע הסביר כי "תוך כדי הוועדה הבחנתי שמישהו נוגע בשמחה בניטה, יושבת ראש ארגון 'מזור', תופס אותה מאחורה ואוחז לה בכתף. זה הדליק אותי והעפתי אותו ואז נתפלו עליי. ברגע שקפצו עליי וקשרו לי את הידיים נהייתי נינג'ה.

"לא הרגשתי בתוך הכנסת אלא רק ניסיתי להגן על שמחה ולשחרר את עצמי מהידיים הכבולות. אני לא אלים אבל הרימו עליי יד והחזרתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר