פגישות בארץ ובחו"ל

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי מגבש תכנית מדינית

באחת מפגישותיו של יו"ר העבודה אבי גבאי, אותן הוא מקיים לאחרונה באופן אינטנסיבי, הוא סירב לפרט מה יהיו הוויתורים שתספק ישראל לפלסטינים במשא ומתן לשלום עתידי (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יו"ר העבודה אבי גבאי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בחודשים האחרונים עורך יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי עשרות פגישות בארץ ובחו"ל עם אישים זרים שהיו מעורבים בתהליכי משא ומתן פומביים וחשאיים וביוזמות שלום בין ישראל לפלסטינים.

מטרתו של גבאי, לפי הפרסום על כך ב'הארץ', היא להגיע בסופו של דבר לגיבוש וניסוח תוכנית מדינית רשמית למפלגת העבודה בראשה הוא עומד מאז ניצח בפריימריס לפני חמישה חודשים.

בתוך סדרת הפגישות, גבאי נועד בין השאר עם שליח הקוורטט לשעבר טוני בלייר, השליח האמריקאי לשעבר למזרח התיכון דניס רוס, יועץ בכיר לרשות הפלסטינית ושליחים מטעם גורמים רשמיים בממשל האמריקאי שביקשו להבין לעומק את עמדותיו המדיניות.

כזכור, יו"ר מפלגת העבודה ספג לפני כחודשיים ביקורת קשה מצד חבריו למחנה השמאל, גם מתוך סיעתו, כשאמר בראיון לחדשות 2: "אם אתה עושה הסכם שלום אז אפשר למצוא פתרונות שלא מחייבים פינוי התנחלויות. בהסכם שלום, אם אתה עושה שלום, למה צריך לפנות?".

דבריו של גבאי נגד פינוי התנחלויות (צילום: מתוך חדשות 2)

ב'פורום סבן' בוושינגטון, שלשום, אמר גבאי כי במסגרת צעדים בוני אמון "ישראל צריכה להפסיק את הבנייה מחוץ לגושי ההתנחלויות ולהפחית את מספר הפלסטינים שנמצאים כיום בשליטה אזרחית ישראלית כל עוד אין מניעה ביטחונית לכך, במקביל להפסקת ההסתה בצד הפלסטיני", אך במפגש במדינה אירופית, שכלל גם נציגים פלסטינים, אמר גבאי כי יפרט את התמורה הישראלית לפלסטינים רק כחלק משיחות אמיתיות לקראת הסכם - כך לפי הפרסום ב'הארץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר