גינוי בערד

בכירי הבדואים: "פיגוע הדקירה לא מקובל עלינו"

לאחר שהתברר ששני בדואים הם החשודים בביצוע פיגוע הדקירה ביום חמישי בערד בו נרצח חייל, הגיעו לעיר ראשי המועצות הבדואיות בנגב כדי להבהיר שאין להשליך מכך על כלל הבדואים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המפגש עם בכירי הבדואים (צילום: מתוך חדשות 2)

ראשי מועצות בדואיות מאזור הדרום הגיעו היום (שלישי) לערד, העיר בה נרצח בסוף השבוע האחרון חייל צה"ל רון קוקיא הי"ד, כדי להצהיר על כך שהם מגנים את הפיגוע.

כפי שהותר אתמול לפרסום, כבר ביום שישי שלמחרת הפיגוע עצרו כוחות הביטחון את שני החשודים בביצוע הפיגוע - בדואים תושבי אחת הפזורות בנגב. בשל כך, וכדי שיהודים לא ישליכו ממעשה זה על כלל האוכלוסייה הבדואית, הגיעו הבכירים לערד.

ראש עיריית רהט טלאל אל-קרנאווי מסר את תנחומיו למשפחת קוקיא ולבני העיר: "אנחנו כואבים את כאבכם ומגנים בתוקף רצח של חייל חף מפשע. זה לא מקובל עלינו ואנחנו מוקיעים את המקרה. אנחנו חיים 70 שנה בדו קיום ופיתוח משותף. המקרה מזעזע אותנו לא פחות ממה שמזעזע אתכם. לא לזה אנחנו מחנכים".

"אנחנו חשים את כאב המשפחה כמו אחד מהבנים שלנו - זה הבן שלנו וזה מזעזע אותנו. איך זה קרה? צריך לעשות בדק בית וחשבון נפש. לא צריך לעשות הכללות ועשבים שוטים צריך לעקור מהשורש ולטפל לפי החוק. מי שעשה את המקרה צריך לקבל עונש במסגרת החוק", אמר אל-קרנאווי.

זירת הפיגוע הקשה בערד (צילום: דוברות המשטרה)

נאיף אבו עראר, ראש מועצת ערערה, אמר: "דברתי עם הצוות וחשבתי לארגן תהלוכה ביישוב נגד הרצח. אנחנו עובדים ביחד בשביל לשפר ולקדם את היישובים ואנחנו בודקים איך לשלב את הצעירים בחברה הישראלית איך נחזק את הדו קיום בין המשפחות. אנחנו מגנים בתוקף את האירוע ושלא ידעו צער".

גם ראש מועצת אל קסום, ג'בר אבו כף, הצהיר: "אנחנו צריכים להוקיע את כל הדברים הרעים שיש באוכלוסיה שלנו. אנחנו צריכים לשמור על הילדים שלנו ולבדוק מה הילד שלנו קורא ומה הוא עושה. אנחנו צריכים להשפיע בחינוך של הילדים שלנו. יש להכות ביד קשה במי שעושים דברים רעים".

מוחמד אל-נבארי, ראש מועצת חורה, הוסיף: "המקרה הזה זעזע את כולם. יש להוציא אמירה ברורה מהחברה וצריך להוקיע את זה. אנחנו אתך לאורך כל הדרך, הוכחנו גם במפגשים שונים שאנחנו עובדים למען מטרה משותפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר