נופל וקם

התאומים שתבעו את צוקרברג, הפכו למיליארדרים

התאומים הזהים תבעו מצוקרברג בעלות על חברת פייסבוק והסתפקו בהסדר שהניב עבורם כמה מיליוני דולרים, שאת חלקו השקיעו - וכיום ההשקעה הפכה אותם לעשירים (כלכלה)

התאומים המאושרים (צילום מסך מתוך יוטיוב: Reddit)

את התאומים הזהים קמרון וטיילר וינקלווס מכירים בעולם פחות בגלל שהם תאומים ויותר בגלל התביעה המשפטית שלהם נגד מארק צוקרברג, מייסד חברת 'פייסבוק', בטענה כי הוא גנב מהם את הרעיון, הרוויחו סכום חסר תקדים בזכות הנסיקה החדה בערכו של המטבע הווירטואלי בשנה האחרונה.

התאומים, שלמדו באוניברסיטת הרווארד, הגישו ב-2004 תביעה כנגד צוקרברג בטענה כי גנב מהם את הרעיון לרשת החברתית. למרות שהתביעה לבעלות על האתר לא הסתיימה בהצלחה, הם זכו במסגרת הסדר ב-65 מיליון דולר בשנת 2008.

לפי הדיווח בטלגרף הבריטי, האחים השקיעו מתוך כספי הזכייה שלהם 11 מיליון דולר בביטקוין בשנת 2013, במחיר של 120 דולר למטבע. לעומת זאת, השווי הנוכחי של ההשקעות שבהן השניים מחזיקים הוא מעט יותר ממיליארד דולר.

העלייה החדה הניבה תשואה גבוהה לכלל המשקיעים אך ההערכה היא כי התאומים וינקלווס הם הדמויות הציבוריות הראשונות שהשקעתם מניבה מיליארד דולר.

בשנה שעברה השיקו האחים פלטפורמת סחר דיגיטלית בשם "ג'מיני", שבה משקיעים יכולים לקנות ולמכור ביטקוין. טיילר וינקלווס אמר אז ל"פייננשל טיימס": "אנו רואים בביטקוין פוטנציאל להיות הרשת החברתית הגדולה בעולם".

כזכור, בשבוע האחרון שבר הביטקוין שיאים, כאשר ב-29 בנובמבר מטבע אחד הגיע לשווי של יותר מ-11 אלף דולר. אולם מיד לאחר מכן ערכו צנח לסביבות 9,000 דולר, לפני שהוא התאושש בסוף השבוע. לאחר מכן הוא שבר שוב את השיא ביום ראשון בערב והגיע ל-11,831 דולר, צנח שוב בחדות – ואז התייצב שוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר