מחאות הפלג הירושלמי

רב מ'הפלג': "המדינה מרמה את הגר"י רוזן"

הפגנות 'הפלג הירושלמי' והמחאות על מעצר העריקים שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס, גורמות לשיח ציבורי ברחוב החרדי בשאלת היחס הנכון. אחד מרבני 'הפלג' מנסה להסביר (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אירוע של הפלג הירושלמי. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הפגנות "הפלג הירושלמי" והמחאות על מעצר העריקים שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס, גורמות לשיח ציבורי ברחוב החרדי בשאלת היחס הנכון למחאות ההופכות לא פעם לסוערות ואף אלימות. הגאון רבי בן ציון בורדיאנסקי, מראשי ישיבת "קול תורה" המזוהה עם הפלג הירושלמי, נשא בימים האחרונים דברים בפני מקורביו במסגרתם התייחס לסוגיה.

"אין לי מילים להסביר את המצב המשונה הזה בו תלמידי חכמים וציבור גדול - כל כך מבולבלים ולא תופסים שישנה מציאות היום של מכונת השמדה" טען הרב. "אני אומר מילים מחושבות, אנחנו בתקופה של מכונת השמדה על התורה והיהדות, וזו מכונה שעובדת מתוחכם מאוד, עם תחבולות".

ראש הישיבה מנסה להסביר את הסיבה להפגנות (באדיבות המצלם)

"דיברתי בימים האחרונים עם אחד שמשתמשים בחתימה שלו, הוא הודה לי שיש 'תאונות' עם הצבא, הוא לא מוכן להודות שישנם תקלות, אלא רואה את זה כ'תאונות' כאלה, אמרתי לו "אלו תאונות יזומות". לא באתי להילחם נגדו. למעשה הוא הודה לי שיש תועמלנים בשטח שתפקידם למשוך בחורי ישיבות אל הצבא. המצב הוא שיש היום מכונה של השמדה איטית של הצבא נגד היהדות".

"פלא שזה זקוק להסברים, הרי הצבא והמדינה עבדו ככה במשך כל השנים מול הערבים - בשיטה כזאת של רמאות. השיטה הזאת של לרמות לגנוב ולהפיל במלכודת בכל מיני תחבולות - זו לחם חוקה של מדינת ישראל מאז הקמתה. אמרתי לדון לכף זכות את ר' יגאל רוזן שגם הוא מאלו שמרמים אותם, עובדים עליו בצבא ונותנים לו הרגשה טובה, אבל זה רק מצד לימוד זכות".

"יצא עכשיו שאלון חדש של הצבא" טען הרב, "וחיים אהרון קופמן מוועד הישיבות אמר לי על כך בשמחה ש'הנה עכשיו פטורים כולם מצו ראשון'. תבינו, המלחמה של הצבא היא מול הרבה יחידים, מפילים עוד אחד ועוד אחד, עד שיפילו מספיק יחידים כדי להעז ולפרוץ עם זה באופן רישמי לרבים, אבל קודם הם מפילים יחידים. הם מנקבים בחומה הבצורה המון בקעים, וכל יחיד מעולם הישיבות שהם הפילו הוא בקע בחומה. זו המטרה הברורה של השאלון הזה".

"זאת אומרת שהמלחמה הזאת עובדת כל הזמן עם הרבה מכונות השמדה עם תחבולות רבות כדי להפיל עוד אחד ועוד אחד, זו השיטה". לדבריו: "התמיהה הגדולה פה, שאם לכל הפחות לא היו מגלים שזו השיטה הייתי מניח שיש מי שלא קולט, אבל הם הרי אומרים בבירור שזו מטרתם, הם עצמם קוראים לשנים הללו "הסתגלות", כלומר שהם מכריזים על כך בגלוי. זה פלא גדול פלא עצום איך אפשר לא להפנים את זה?!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר