"החרדים מפחדים לשתף אותנו"

סמוטריץ' מאשים: "מכרנו את השבת במחיר נמוך מאוד"

"החרדים לא מוכנים לזמן אותנו לפגישות" - חושף ח"כ בצלאל סמוטריץ', "מפחדים שנלך עד הסוף" ומאשים - "מכרנו את השבת" • וגם, התפטרות ליצמן ומשחקי הכדורגל בשבת • צפו בראיון (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

סגן יו"ר הכנסת ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) זועם: בראיון ל"כיכר בכנסת" הוא מאשים כי מכרו את השבת במחיר נמוך, תוקף את המפלגות החרדיות שמסרבות לשתף את מפלגתו - האיחוד הלאומי - במאבק השבת ובפגישות בנושא, וטוען: חוק המרכולים לא יעמוד במבחן בג"ץ.

"יש לי הרבה הערכה וכבוד לשותפים שלי במפלגות החרדיות", פותח ח"כ סמוטריץ' את דבריו, "אני חושב שההתנהלות בהקשר הזה לא הייתה נכונה. אני חושב שבסופו של דבר, מכרנו את השבת במחיר נמוך מאוד".

לדבריו: "בחוק המרכולים וויתרנו על תל אביב דבר חסר היגיון לחלוטין. מנוגד לחלוטין להסכם הקואליציוני שקובע שאם תהיה פגיעה בסטטוס קוו בעקבות בג"ץ - אנחנו נתקן את הפגיעה הזו. האמת היא, הוויתור על תל אביב למעשה מהווה גם ויתור על כל המרכולים כולם, כל החוק שיבוא לכנסת לא יעמוד במבחן בג"ץ, ברגע שתבוא רשות לבג"ץ ותגיד 'שוויון', למה תל אביב כן ואני לא? אז גם החוק הזה ייפסל".

לדבריו: "יהיה מאוד נוח גם אז לתקוף את בג"ץ, ועוד פעם לא נתקן את זה כמו שאנחנו לא מתקנים את זה עכשיו".

במתווה הכותל ראינו שיתוף פעולה שלכם - האיחוד הלאומי - עם המפלגות החרדיות, מה קורה בשבת?

סמוטריץ' מקדים וטען כי האיחוד הלאומי הם אלו שגררו את החרדים לפסול את המתווה ועובר לדבר על השת"פ בנושא השבת: "יש לי טיפה מחשבה שבעקבות האירוע של הכותל הם כרגע לא מוכנים לשתף איתנו פעולה בהקשר של השבת. הם חוששים שאנחנו כנראה נהיה אמיתיים ואנחנו לא נסכים ללכת לפשרות למחצה לשליש ולרביע".

ח"כ סמוטריץ' בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

היה ניסיון ללכת לשיתוף פעולה עם החרדים?

"בוודאי. הם לא מוכנים לזמן אותנו לפגישות. אני אומר לך את זה וכואב לי. עם המון אהבה והערכה לכולם, ברמה האישית הם חברים שלי, גם דרעי, גם ליצמן וגפני. במקרה הזה, השר אורי אריאל, עוד פעם ועוד פעם ביקש להשתתף.. לפני חצי שנה עוד היו מזמנים אותו לדיונים ומאז לא. הוא מבקש לבוא. הייתה אמורה להיות פגישה עם רוה"מ, השר אריאל ביקש לבוא - הוא סורב. למה סורב? או שלא נוח להם שהמזרחוניקים גם אכפת להם מהשבת או שהם מפחדים שנלך עד הסוף".

מה 'האמת שלכם' בנושא הכדורגל? אומר רוה"מ שיש סטטוס קוו, ותמיד היה כדורגל בשבת

"זה נכון, אבל תמיד גם סגרו מרכולים בשבת. אי אפשר להיות חד צדדיים בסטטוס קוו, אם הולכים עם הסטטוס קוו - נשחק כדורגל אבל נסגור את המרכולים בתל אביב. אין באמת סטטוס קוו, אז מה קרה? כשנוח שמים את הסטטוס קוו כדגל".

"אגב", מוסיף סמוטריץ', "יש הבדל הלכתי בין מצב בו משחקים כדורגל כי אנשים לצערנו הרב מחללים שבת לבין מצב שבו המדינה הולכת לתת אישור למשחקים. לתת היתר פורמלי - לראשונה בתולדות מדינת ישראל".

סמוטריץ' מסביר כי אין באמת סיבה לאשר את הכדורגל שכן בכדי לבטל את חילולי השבת מדובר בהעברת המשחקים בשעה אחורה בכניסת שבת ושעה קדימה בצאת השבת.

אומרים החרדים שעם כל הכבוד אתם יודעים להתראיין, הם יוצאים למשברים, ליצמן מתפטר ועודתתת

"אנחנו לא רוצים לעשות רעש, אנחנו לא רוצים לעשות בלגן, לא רוצים גימיקים בתקשורת, אנחנו רוצים להצליח".

חברי הכנסת ליצמן וסמוטריץ' במליאה (יונתן זינדל, פלאש 90)

סמוטריץ' מתייחס להתפטרות יעקב ליצמן ממשרד הבריאות ואומר כי "ליצמן לא התפטר כדי להפעיל לחץ, ליצמן התפטר 'אני לא רוצה אחריות', ליצמן לא איים שנייה אחת על הקואליציה, ליצמן לא הפעיל שום מנוף קואליציוני על הקואליציה בהקשר של הרכבת, הוא בסך הכל אמר 'את נפשי הצלתי', אנחנו בציונות הדתית לוקחים אחריות".

"ההישג בכדורגל הוא הישג אפשרי", טוען סמוטריץ', "זו לא מהפכה, זה לא לשנות סדרי בראשית, זה לא הרכבת, זה לא המצב. אין שום השלכות רוחב להפסיק את המשחקים בליגות, זה רק רצון".

שאלנו את סמוטריץ' האם לא מדובר בסיעת בת של אלי ישי וכל הניסיון הוא לנגח את המפלגות החרדיות, והוא השיב: "מה הקשר בינינו לאלי ישי? אותם דעות? יש לנו את אותם דעות שלו. מה, דרעי רוצה שישחקו בשבת?".

צפו בראיון המלא של ח"כ בצלאל סמוטריץ'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר