כוננות מוגברת

הכרזת טראמפ: הפלסטינים הכריזו 3 ימי זעם

לקראת הכרזתו הערב של הנשיא האמריקאי בנוגע להכרה בירושלים כבירתה של ישראל מלהיטים הפלסטינים את הלהבות וטוענים כי זו תהיה פגיעה בהר הבית (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אחת הכרזות הפלסטינות ברשתות החברתיות (צילום: מתוך טוויטר)

מתיחות לקראת הכרזתו הצפויה היום ב-20:00 בערב (רביעי) של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ בנוגע לירושלים. הפלסטינים הכריזו על שלושה ימי זעם אם ירושלים תוכר כבירת ישראל והחלו לשרוף את תמונתו של טראמפ במקומות שונים ברחבי יו"ש. ההסתה הגיעה גם לרשתות החברתיות שם פורסמו כרזות הקוראות לצעירים לצאת לרחובות במחאה.

פעילים פרו פלסטינים יצרו בשעות האחרונות את התיוג ברשתות החברתיות "תורידו את הידיים מירושלים" ו-"תורידו את הידיים מאל-אקסא" במטרה לעודד צעירים פלסטינים לצאת ולקחת חלק בהפגנות הצפויות. אלפי צעירים משתפים תכנים ותומכים ביציאה למחאות מאורגנות ברחובות.

כזכור, בפעם הקודמת שהר הבית נכנס לתוך המשוואה בנוגע למגנומטרים התחוללו הפרות סדר נרחבות. ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר כי "כל האופציות פתוחות במטרה להגן על אדמתנו ועל המקומות הקדושים".

הפלסטינים מנהלים בימים האחרונים מאמצים בינלאומיים במטרה למנוע את ההכרזה של טראמפ. יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח עם ראשי מדינות אירופה והזהיר מההשלכות של ההצהרה הצפויה של טראמפ. הבוקר פנה במכתב למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, בו הוא מבקש ממנו להתערב ולמנוע את המהלך. המהלך יוביל לסוף תהליך השלום", כתב.

בעקבות החשש מהסלמה במצב הביטחוני הנחתה אתמול צמרת צה"ל יחידות המצויות באימון להיערך להקפצה במקרה של מהומות בגדה ובעזה. זאת, על רקע המתיחות הביטחונית שעלולה להתלוות להצהרת טראמפ. ההחלטה התקבלה בתום דיון במטכ"ל שביטא את הדריכות בישראל נוכח ההצהרות הפלסטיניות על עימותים אפשריים.

ארה"ב פרסמה אזהרת מסע למזרח ירושלים וליהודה ושומרון עקב חשש ממהומות והפגנות. ביממה הקרובה צפויים בצה"ל לקיים הערכות מצב בעקבות ההתפתחות המדינית הצפויה ורמת הדריכות בשטחים מבחינת כוחות צה"ל צפויה לעלות הלילה לקראת הכרזת טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר