ההכרה בירושלים

חמינאי: פלסטין תשוחרר, הפלסטינים ינצחו

"פלסטין תשוחרר וכל הדיבורים על ירושלים כבירה שלהם הם תוצאה של אוזלת ידם", כך אומר מנהיגה העליון של איראן בתגובה להכרזתו הצפויה של נשיא ארה"ב טראמפ (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חמינאי וטראמפ (צילומים: oly Defence Values, Archives and Publications / גנו 1.2, שאטרסטוק)

ההכרזה הצפויה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים כבירתה של ישראל הביאה גם לתגובה איראנית. המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, תקף בשיחה עם אורחי ועידת האחדות האיסלאמית שטהרן מארחת בימים אלה את כוונת הנשיא ואמר "פלסטין תשוחרר וכל הדיבורים על ירושלים כבירה שלהם הם תוצאה של אוזלת ידם", אמר חמינאי.

"הניצחון יהיה של האומה האיסלאמית, פלסטין תשוחרר והעם הפלסטיני ינצח. בסוגיית פלסטין הם יושבים בחיבוק ידיים ובלתי אפשרי שישיגו את מטרותיהם", אמר מנהיגה של איראן.

במקביל, מנואל חסיסיאן, נציג הרשות הפלסטינית בבריטניה, כינה את ההכרזה הצפויה של טראמפ כ"נשיקת מוות" לתהליך השלום. הוא אמר עוד כי האלימות צפויה להתפרץ מחדש בעקבות ההכרזה. הפלסטינים אף הכריזו על 3 ימי זעם לקראת ההכרזה ושרפו תמונות של טראמפ.

"טראמפ הכריז מלחמה נגד מוסלמים ונוצרים במזרח התיכון שלא יקבלו את הרעיון שירושלים תהיה תחת שליטה פלסטינית", אמר חסיסיאן. "הפלסטינים ייצאו לרחובות ונעשה הכול כדי ללחוץ על ארה"ב לסגת בה מההחלטה".

ברקע ההכרזה, כוחות מארינס יתגברו שגרירויות אמריקניות במזרח התיכון לקראת הכרזתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי ירושלים היא בירת ישראל. כך אמרו גורמים אמריקנים לרשת ABC שפרסמה הבוקר את הדברים. לפי הגורמים, שיגור הצוותים הוא חלק מהכנה לאפשרות של אירועי אלימות מחוץ לשגרירויות בשל ההכרזה ההיסטורית של טראמפ הערב ב-20:00 בערב. כבר אתמול פרסמה מחלקת המדינה האמריקנית אזהרת מסע למזרח ירושלים ולשטחים לקראת ההודעה ונראה כי התנהגות הפלסטינים אמש מאששת את החששות.

"משרד ההגנה האמריקני נוקט צעדי ביטחון כדי להתמודד עם איום אפשרי נגד הדיפלומטים האמריקנים", אמר דובר במשרד ההגנה מבלי לציין את הצעדים עצמם. "אנו עובדים בשיתוף עם מחלקת המדינה כדי להגן על השגרירויות והקונסוליות". לפי הדיווח ב-ABC, מדובר בצוותים המורכבים מפלוגה של 40 לוחמי מארינס, שמאומנים לסייע ולתגבר את השגרירויות האמריקניות.

באזהרת המסע שפרסמה מחלקת המדינה אתמול נכתב: "על אזרחי ארה"ב להימנע מהגעה למקומות הומי אדם, שבהם תהיה נוכחות משטרתית ו/או צבאית גדולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר