הסבל יפחת?

מתגייסים ל"כביש רמות" - רוזנשטיין ודייטש

שני חברי המועצה המוכרים יזמו פתרון למצוקה האדירה בכביש רמות, הגורמת מדי יום לעשרות אלפי אנשים להשחית את זמנם בהמתנה מורטת עצבים לפתיחת הפקקים העצומים (תחבורה)

פקק התחבורה הארוך (צילום: אבי דנינו)

כביש רמות - הסיוט שלא נגמר: למרות אין ספור ניסיונות ושינויים תחבורתיים שנעשו בחלקם, הפקקים בכביש שבצפון ירושלים חזרו שוב והפכו את הנסיעה בשעות הבוקר למטרד בלתי נסבל.

חבר הנהלת עיריית ירושלים שלמה רוזנשטיין וסגן ראש העיר יוסי דייטש שוקדים בזמן האחרון על פתרונות מידיים שיפחיתו במעט קטסטרופה תחבורתית זו, כשרוזנשטיין, המביא עמו ניסיון רב שנים בתחום התחבורה - גם במגזר החרדי - מנסה לגבש אותם ביחד עם אנשי מקצוע.

השניים, דייטש ורוזנשטיין, אומרים ל"כיכר השבת", כי הם מבינים שהנושא דורש טיפול אישי מעמיק ויסודי, ולצורך כך הם משתפים פעולה מול כל הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה ובעירייה, כדי שהתושבים לא יזדקקו להמתין עוד שנים רבות עד שהפתרונות הגדולים ימומשו בשטח.

לדברי חברי המועצה הללו: "הלוואי והיינו יכולים לפתור הכל באופן מיידי, אך המצב התחבורתי מורכב הרבה יותר מכפי שנראה על פניו, ולכן יש להתייחס לענין בשני מישורים: הראשון - הקלה מיידית, והשני - פתרון לטווח ארוך שיגיע בהמשך ויתן מענה משמעותי יותר מזה שניתן להגיע אליו בטווח קצר".

השניים מדגישים, כי עיריית ירושלים השקיעה רבות בשנה האחרונה מאז המפגש שנערך בקניון רמות, לצד ראש העיר ברקת וחברי המועצה, והוצעו אין ספור פתרונות לטפל במצוקה, אך דווקא מאמצים אלו הוכיחו את מורכבות הבעיה ואת הצורך לטפל בה בשלבים.

דייטש ורוזנשטיין. ארכיון (באדיבות המצלם)

כזכור, אתר "כיכר השבת" העלה לסדר היום את מצוקת תושבי האזור והאזרחים המגיעים לירושלים דרך כביש מרכזי זה, בסדרה של כתבות "מצור בירושלים", שאף הובילו לסיור שטח מקצועי של בכירי העירייה.

לפני כארבעה חודשים בוצעו שינויים מסויימים בהסדרי התנועה באזור הכביש הפקוק - דוגמת ביטול הכיכר הסמוכה לתחנת דלק "פז", הוספת נתיב ימני ושינוי ברמזורים - אך כפי שידוע חלקם לא הועילו וחלקם אך הרעו את המצב.

הכותרת הראשונה ב'כיכר השבת'

לאחר שהועלו מספר אפשרויות אחרות לפתרון המצוקה הקשה, הגורמת מדי יום לעשרות אלפי אנשים להשחית את זמנם בהמתנה מורטת עצבים לפתיחת פקקי התחבורה העצומים, יזם לאחרונה רוזנשטיין מתווה חדש בנושא, אותו הוא מבין גם מתוקף תפקידו כמומחה תחבורתי ברמה הארצית, ואת סגירת כל הקצוות, ההכרחית, מקדם כאמור סגרה"ע יוסי דייטש.

המצור בירושלים • עוד בנושא:

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

7
א.פתרון מידי לעשות תחבורה ציבורית מכל מרכזי הערים ישיר להר חוצבים.וגשר מהרכס או מתחילת רמות..מקבלים הרבה כסף ארנונה משם צריך גם להשקיע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי
6
הפיתרון היחיד שנראה באופק זה לעשות פינוי בינוי ולפנות את הר חוצבים אל מחוץ לירושלים ולבנות במקום שכונה לחרדים. יתרונות: 1. פיתרון חלקי למצוקת דיור.. 2. כל שיירות המכוניות של עובדי המדינה וההיי טק ממודיעין ומחוץ לירושלים לא יתקעו את הנסיעות לתושבי העיר, 3. אפשרות להתרחבות כל האיזור בין ירושלים להר שמ
תושב השכונה
אתה באמת חושב שיפנו אזור תעשיה שמכניס מיליארדים לעיריה בשביל משפחות חרדית שברובם יש 90% הנחה בארנונה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרון
4
תביאו מכוניות עם בואוש כולם יברחו בשלב ראשון. שלב שני לא יעברו משם יותר. כי יחשבו מהבוקר אם זה לא יעזור תביאו פרשים וגדולים דל שוטרים שיפליאו בהם מכות. ואם זה לא יעזור תכנסו אותם ב-5000 1000 ש"ח. אז בוודאי ישתמשו רק בתחבורה ציבורית. ליהודים הייתה אורה ושמחה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אולי
3
מישהו יודע מדוע מי שמגיע מקרית צאנז ורוצה לפנות לגולדה לכיוון רמת שלמה /רמות צריך לרדת לקטע בהר חוצבים ולפנות ימינה? מה הרוויחו בזה "חכמי עיריית ירושלים? אולי תחליפו את המתכננים הדפוקים שהביאו שינויים כל כך גרועים שרק הגדילו את הפקקים
תמי
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ההוא ממול
1
לוקח 5 דקות לפנות שמולה להרטום כל ההסדר שעשו בצומת הזו זה אולי מתאים לחלם... אבדנו את התקווה אין עם מי לדבר.... תודה לכיכר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא מהמתלהמים

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות תחבורה: