ההכרה בירושלים הבירה

רבני הימין במכתב לנשיא ארה"ב טראמפ: "תיזכר לנצח"

"זכות נדירה עומדת לך כעת - להיות הנשיא הראשון שמוביל את ההכרה בירושלים כבירתה הנצחית של מדינת ישראל", כותבים הערב לנשיא ארה"ב טראמפ כ-250 רבנים במכתב חיזוק (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ והכותל המערבי (צילום: שאטרסטוק)

הערב (רביעי), עוד לפני הצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל, שלחו אליו כ-250 רבנים, המזוהים עם מחנה הימין, מכתב חיזוק, הוקרה ותודה על הצעד הדרמטי בו הוא נוקט.

"לכבוד נשיא ארצות הברית מר דונלד ג' טראמפ, הבית הלבן, וושינגטון, ארצות הברית", נפתח המכתב שיזם רבה של צפת רבי שמואל אליהו, ושחתומים עליו בין היתר גם הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, הרב אליקים לבנון והרב חיים דרוקמן.

וכך הם כותבים: "מכובדנו! לפני למעלה מ-2500 שנה עמד כורש, שמלך בכיפה, וקרא לעם ישראל לעלות לירושלים ולהקים בה מחדש את בירתם הרוחנית והלאומית. אויבי ישראל התנגדו וכתבו לכורש כתב שטנה שיעצור את בניין ירושלים. על זה נאמר: 'רבות מחשבות בלב איש, ועצת ה' היא תקום'. ירושלים נבנתה, וגם המתנגדים הבינו לבסוף כי מאת ה' הייתה זאת. 'ויהי כאשר שמעו כל אויבינו ויראו כל הגוים אשר סביבתינו ויפלו מאד בעיניהם וידעו כי מאת אלהינו נעשתה המלאכה הזֹאת'".

"אחרי שנחרבה ירושלים פעם שנייה, גורשנו מארצנו ולא מצאנו מנוחה. גורשנו ממקום למקום, סבלנו תלאות רבות, הצרו את צעדינו. אך בכל תפילה, מכל מקום שבו היינו, התפללנו לכיוון ירושלים. ביקשנו וחזרנו וביקשנו 'ולירושלים עירך ברחמים תשוב', ולא התייאשנו. ידענו כי עצת ה' ביד זכריה הנביא תקום. 'והבאתי אתם ושכנו בתוך ירושלים והיו לי לעם ואני אהיה להם לאלהים באמת ובצדקה'".

מכתב הרבנים (סריקה)

לדבריהם, "אנו זוכים להיות בדור שבו הולכות ומתקיימות נבואות הנביאים אחת לאחת. יהודים עלו ועולים לארץ ישראל מכל קצוות תבל. ישראל חוזרת ומנצחת את אויביה פעם אחר פעם. הרי ישראל נותנים פריים בעין יפה, והכלכלה הישראלית הולכת ומתחזקת. אנו זוכים לראות את בניינה של ירושלים, ילדים משחקים ברחובותיה ואנו בטוחים בקיומן של כל שאר הנבואות".

"זכתה ארצות-הברית של אמריקה להיות מהראשונות שתמכו בהקמת מדינת ישראל. זכו נשיאי ארצות-הברית לעמוד לצידה של ישראל, ולהיות שותפים במימוש חזון הנביאים על שיבת ציון ובניין מדינת ישראל. זכות נדירה עומדת לך כעת, להיות הנשיא הראשון שמוביל את ההכרה בירושלים כבירתה הנצחית של מדינת ישראל".

הבטחת הבחירות של טראמפ: "ירושלים - בירת הנצח של ישראל" (צילום ארכיון: מתוך "טראמפ כחול-לבן" בפייסבוק)

ממשיכים הרבנים וכותבים: "אלוקי ישראל הבטיח בדבריו לישעיהו נביא שהוא לא ירפה ולא ינוח עד שכל עמי העולם יכירו בקדושתה של ירושלים ויברכו אותך על החלטתך. 'למען ציון לא אחשה, ולמען ירושלים לא אשקוט, עד-יצא כנגה צדקה, וישועתה כלפיד יבער. וראו גוים צדקך, וכל-מלכים כבודך; וקרא לך שם חדש, אשר פי ה' יקבנו'. אשריך שזכית".

"אנו בטוחים שתיזכר בדברי ימי עם ישראל לנצח כמי שעמד בחזית ולא חת. ויהי רצון שתתקיים בך הבטחת ה' ליהושע: 'הלוא צויתיך חזק ואמץ אל תערץ ואל תחת כי עמך ה' אלהיך בכל אשר תלך'. אמן ואמן", מסיימים 250 הרבנים את מכתבם לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר