1,100% בשנה

הביטקוין ממשיך לנסוק: יותר מ-13 אלף דולר

המטבע הווירטואלי ממשיך לנסוק בטירוף כשאמש חצה לזמן קצר את רף ה-13 אלף דולר, עלייה של יותר מ-1,100% בשנה האחרונה אותה פתח בשווי של פחות מאלף דולר (כלכלה)

מטבעות ביטקוין בשווי כמעט 200 אלף דולר (צילום: שאטרסטוק)

שיגעון הביטקוין נמשך ובגדול: המטבע הווירטואלי חצה אמש (רביעי) את רף 13 אלף הדולרים. עם זאת לאחר מכן הביטקוין נסוג מעט, ונסחר כעת "רק" ברמה של 12,970 דולר בקירוב. כדי להמחיש את העלייה החדה שלו יצוין כי רק אתמול בבוקר חצה המטבע את סף ה-12 אלף דולר.

המטבע פתח את שנת 2017 בשווי של פחות מ-1,000 דולר ומאז החל המרוץ: בחודש אוקטובר שווי המטבע חצה את רף ה-5,000 דולר ולאחר שחלפו בפחות מחודשיים עמד המטבע על 11 אלף דולר. בסך הכול מתחילת השנה קפץ המטבע ביותר מ-1,100%.

בעקבות העלייה היום, גדל שווי השוק הכולל של מטבעות הביטקוין ליותר מ-203 מיליארד דולר. רק ב-20 באוקטובר זעקו הכותרות ששווי השוק של הביטקוין חצה לראשונה את סף ה-100 מיליארד דולר. שווי השוק של כלל המטבעות הוירטאוליים בשוק עומד היום על 356.9 מיליארד דולר סכום שמצריך את כוחות הכלכלה בעולם להתייחס אל המטבעות האלו ביתר רצינות גם לנוכח העובדה שהם יכולים לקרוס ברגע.

בראיון שערך אתמול CNBC עם הכלכלן סטפן רוש (Stephen Roach), עמית מחקר באוניברסיטת יל ולשעבר הכלכלן הראשי בחטיבת אסיה של מורגן סטנלי, הביע המרואיין ספקות לגבי המשך הדרך: "זהו קונספט רעיל עבור המשקיעים, מדובר בבועה ספקולטיבית. השיפוע בתבנית של הביטקוין הוא החד ביותר שראיתי בכל הקריירה שלי", אמר רוש.

יצוין כי גם העלייה החדה של המטבע עומדת בעוכריו שכן הוא הוא הופך להיות לא שמיש מבחינת הרוכשים, שכן אם רכשת במטבע הביטקוין לפני שנה אייפון יכולת היום לקנות 12 אייפונים באותו המטבע מה שהופך אותו לבעל ערך לא יציב וכזה שמקשה על השימוש בו בצורה סדירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר