ירושלים, בירת ישראל

גפני על הצהרת טראמפ: "אין כאן עניין של התגרות באומות"

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני מתייחס להצהרת טראמפ כי ירושלים בירת ישראל ואומר כי אין בכך התגרות באומות, מאחר ואין מדובר בסיפוח - זאת בניגוד ל"חוק ירושלים" שביקש לספח (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טראמפ וגפני. ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ, פלאש 90)

הצהרתו של נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ אמש (רביעי) בדבר ההכרה בירושלים כבירת ישראל מעוררת סערה בעולם, בעוד בישראל תחושת הסיפוק חוצה מגזרים.

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים, חבר-הכנסת משה גפני, מגולל הבוקר בשיחה עם 'יתד נאמן' את ההיסטוריה סביב "חוק ירושלים" וההבדל שבין החוק לבין הצהרת נשיא ארה"ב.

"כאשר 'חוק ירושלים' עלה על הפרק ובו ההצעה לספח את ירושלים המזרחית כחלק מישראל, עלה הנושא על שולחנו של רבינו הגדול מרן ראש הישיבה הגרא"מ שך זצוק"ל. מרן זצוק"ל, התנגד לכך בתוקף והתבטא כי זו התגרות באומות. לא היה בזה שום צורך מעשי, אלא, משהו הצהרתי בלבד", אומר גפני.

"החוק עבר, אולם במבט לאחור", מוסיף גפני, "האם החוק הזה הוסיף משהו? תרם משהו? הועיל במשהו? ההיסטוריה הקצרה תשפוט. להיפך, מדברים כעת לחלק את ירושלים המזרחית, לקחת את השכונות הערביות ולהחזירן בחזרה".

לא מכבר, עלה שוב הנושא בגלגול אחר, והפעם בהצבעה על שאלת הרוב הנדרש כדי להחזיר את ירושלים המזרחית. בעת שעלה הנושא עלו הח"כים למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ודנו עימו בנושא.

"זה לא המקרה של היום", אומר גפני על הצהרתו של נשיא ארה"ב טראמפ, "המקרה עתה הינו שונה לחלוטין. א. משום שאין מדובר כאן בהצבעה על חוק, אלא בהכרזה. ב. מי שמכריז על כך הוא נשיא ארצות הברית ולא אנחנו. בנוסף, מסברא, אין כאן כפי הנראה את העניין של התגרות באומות, משום שלא מדובר כלל על סיפוח".

"גם כיום כאשר עולים הדיבורים השונים על הצבעה בעניין ירושלים, הנושא המדובר הוא על החזרת ירושלים המזרחית, או לא להחזירה, עם רוב של שמונים, בשעה שבלאו הכי יש חוק והחוק החדש אינו מעלה ואינו מוריד. בניגוד למה שהיה פעם בחוק ירושלים, שזה היה נושא של סיפוח ירושלים המזרחית ורמת הגולן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר