אוהבים פיסטוק? זה מה שהוא עושה לגוף שלכם
(צילום: שאטרסטוק)
אאא

אמנם מדובר על אחד האגוזים היותר קטנים, הפיסטוק, אך האגוז הקטן הזה מתגלה כפצצת אנרגיה עמוסה בויטמינים ובחומרים בריאים ואיכותיים.

עיקר הפריחה של עצי הפיסטוק הם במזרח התיכון וזאת בשל החום אותו הם צריכים כדי לגדול כראוי. בעבר, השתמשו באגוזי הפיסטוק לצורכי צביעה וכתרופה לשלל מחלות בשל הערך התזונתי הרב הגלום בתוכו.

 מה עוד לא ידעתם על פיסטוק?

  1. בכוס אחת של פיסטוק ישנם 60% מכמות הזרחן המומלצת ליום, חשיבותו של הזרחן היא מאחר והוא מגביר את הסבילות לגלוקוז, תהליך חיוני בגוף האדם מאחר והוא אחראי על פירוק חלבונים וחומצות

  2. 10 גרם של פיסטוק מכילים סיבים תזונתיים בכמות הנדרשת ליום, הסיבים הללו מסייעים רבות למערכת העיכול לפעול בצורה טובה ובריאה

  3. אכילת פיסטוקים במשך מספר ימים תביא להורדת רמת הכולסטרול בדם ב20%, על ידי הלוטאין שקיים בפיסטוק, וידוע כנוגד חימצון חזק ביותר המונע הצטברות דלקות ושומנים

  4. דבר נוסף שנגרם על ידי נוגדי החימצון הוא שמירה על מראה פנים צעיר. אכילת 5-10 פיסטוקים ביום תשפר את מראה העור והפנים

אז נכון, בפיסטוקים ישנו שפע של אוצרות טבע בריאים, אך חשוב לדעת שחימום מוציא מהם כמעט את כל הסגולות הטובות, אם אתם רוצים להנות מהבריאות שמציעים הפיסטוקים עליכם לאכול אותם כשהם גולמיים, ובמידה ואתם לא מסוגלים לכך ניתן לקלות אותם קלות.

כמות הפיסטוק המומלצת ליום היא בערך 20 פיסטוקים, ניתן לעקוב אחרי זה על ידי מספר הקליפות שנערמות להם בצד.