תסמונת רגיזה

סובלים מבעיות מעיים? ייתכן וגם לכם יש תסמונת

מפחדים לצאת מהבית כדי לא להתקע בלי שירותים? סובלים ממעי רגיז והרופאים הרימו ידיים? יכול להיות שאתם סובלים מתסמונת החומצה המרה • כל מה שאתם צריכים לדעת (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

הרבה אנשים עוברים את היום יום שלהם לצד סבל נורא מפעילות מעיים מוגברת המקשה עליהם, זה יכול להיות שלשולים כרוניים הכוללים חרדה לצאת מהבית או בעיות מעיים אחרות. הבדיקות הרפואיות שביצעו לא מצביעות על בעיה והרופאים טוענים שאין מה לעשות, אך מסתבר שהם סובלים מתסמונת החומצה המרה.

כיס המרה משחרר חומרים חריפים אל הקיבה כדי לפרק מזון שומני. בסיום הליך העיכול החומרים נספגים חזרה למערכת הדם, ומגיעים בחזרה אל המקום ממנו יצאו, כיס המרה, שם הם מאוחסנים עד הארוחה הבאה. אך ישנם אנשים שהחומרים המופרשים מגיעים אצלם בכמות גדולה מידי. התופעה נובעת מחוסר ייצור של הורמון מיוחד הנקרא fibroblast.

כך קורה שאותם חומרים חריפים נשארים במערכת העיכול, מפרקים שוב ושוב מזון ומייצרים כמות גדולה של שלשולים לאורך היום. החוקרים מציינים כי כשליש עד מחצית מהאנשים המאובחנים עם תסמונת הבטן הרגיזה בעצם הם אנשים הסובלים מתופעה זו.

התופעה הלא נעימה הזו מוכרת לעולם הרפואה כבר שנים רבות, אך בפועל רופאי משפחה נוטים במקרים של בטן רגיזה לברר רק שלא מדובר בסימפטום למחלה קשה כמו סרטן. עקב כך הם מבצעים בדיקות קולונוסקופיה, שלא יכולות לזהות את הכשל התפקודי של הגוף.

זאת למרות שיש דרכים פשוטות לטפל בתסמונות זו. מדובר בשתייה של חומרים המשפיעים על כיס המרה ומפחיתים את הפעילות שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר