לא רק תרופת סבתא

מחקר בדק: האם באמת מרק עוף יכול לעזור לכאבי ראש?

מרק עוף הוא טעים אבל יותר מזה הוא גם בריא, האם זה פועל באופן פסיכולוגי בלבד, או שסבתא צודקת ובאמת יש למרק הזה תכונות רפואיות? מחקר חדש בדק את סגולות המרק (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

אין דבר שמגדיר חורף טוב יותר מאשר מרק עוף ביתי. בימים שבחוץ גשום וקר, מרק העוף מפיץ בבית ריח טוב וחום שעושה חשק להישאר בבית לתמיד ומספק לנו את הנחמה המושלמת מהקור.

מרק העוף גם ידוע כתרופת סבתא לכל אותן מחלות עונתיות המתרגשות לבוא לעולם, והרבה לפני האקמול מגיעה צלחת מרק מהבילה שמבטלת את הצורך באקמול. האם מדובר רק בהשפעה פסיכולוגית או שבאמת למרק העוף יש סגולות ריפוי? זאת לא סתם שאלה, והעובדה היא במחקר שנעשה כדי לדון בשאלה הזו.

המחקר שנעשה גילה כי למרק העוף אכן יש תכונות מרפא והוא אף יכול לסייע לנו להילחם בתסמינים שונים.

ד"ר סטיבן רנארד חוקר מאוניברסיטת נברסקה החליט להעמיד את מרק העוף של סבתו למבחן ובדק אם אכן תרופת הסבתא עובדת במקרים של התקררות. הוא חקר שלוש גרסאות שונות לתרופת הסבתא המוכרת, המכילה 3 בין היתר עוף, בצל, בטטה, סלרי, פטרוזיליה, מלח ופלפל. הוא בחן את התנועה של נויטרופילים, סוג של תאי דם לבנים השייכים למערכת החיסון ועוזרים לחסל חיידקים וזיהומים. משערים כי הפחתת תנועת הנויטרופילים יכולה לצמצם את הפעילות בדרכי הנשימה העליונות, המובילה להופעת תסמיני התקררות. לפיכך, ד"ר רנארד בדק האם המרק מסייע להפחית או למנוע את הימצאותם של נויטרופילים.

המחקר הוכיח כי מרק העוף עשוי להיות בעל תכונות אנטי-דלקתיות, שיכולות להקל תסמיני התקררות ודלקות בדרכי הנשימה העליונות. עם זאת, חשוב לציין שהמחקר לא נעשה על בני אדם, אלא על תאים דם לבנים, ולכן נדרשים מחקרים מעמיקים נוספים כדי לדעת בוודאות כי אכן זוהי ההשפעה של מרק עוף על בני אדם. ד"ר רנארד הוסיף כי התחושה הנעימה שמרק עוף מספק לנו וההשפעה הפסיכולוגית שלו עשויות ליצור אפקט פלצבו.

אמנם המחקר לא יכול להצביע במדויק מה הם הדברים שגורמים למרק העוף להיות כל כך אפקטיבי, אך הם סבורים כי מדובר בשילוב של מרכיבים שונים שהופך את המרק לתרופת סבתא יעילה. מרבית מרקי העוף מכילים מרכיבים בעלי ערך תזונתי גבוה. במרק העוף של סבתו של ד"ר רנארד יש יותר מחמישה ירקות שונים שעשירים בסיבים תזונתיים, ויטמין סי ונוגדי חמצון. לכן קערת מרק עוף יכולה לספק לנו חומרים מזינים שיסייעו למערכת החיסונית להילחם בתסמינים של התקררות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר