עמדו בכור המבחן

הישיבישער'ס שיודעים את ספר ה'תניא' בעל פה • תופעה

את המחזה הזה היה קשה לפספס: אלפי בחורים ישיבות מכל גווני הקשת התכנסו באולם תצוגות בבנייני האומה - ונבחנו על ספר התניא כולו, אותו למדו במסגרת תכנית 'לב לדעת' • אחר כך זכו להתוועדות סגורה עם ה'חוזר' הראשי של הרבי מליובאוויטש, הרב יואל כהן • סיקור וגלריה (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: יחזקאל איטקין)

זה היה אירוע מרגש בעוצמתו: אלפיים בחורי ישיבות ואברכים היו מכונסים באולם תצוגות שבבנייני האומה, ונבחנו על ספר התניא - ספר היסוד של חסידות חב"ד - ביום גאולתו של האדמו"ר הזקן, בעל התניא, ממאסרו. האירוע אורגן על ידי 'תורת חב"ד לבני הישיבות', ששכרה את בנייני האומה כמדי שנה לשבוע שכולו חסידות.

אלה היו אברכים ובחורים מסולתה ושמנה של היהדות החרדית והדתית, שזכו ללמוד ולהיבחן על כל התניא קדישא במהלך השנים האחרונות, במסגרת מערך הלימודים של 'לב לדעת'. במסגרת התכנית, נערכים תכניות לימוד ומבחנים בתורת החסידות לבחורי ישיבות ואברכים, תמורת מלגות נאות.

האירוע נפתח בשיעור מעמיק במושגים מתוך תורת החסידות, שנמסר על ידי הגה"ח רבי מנחם מנדל וכטר, משפיע חסידי חב"ד בקרית מלאכי.

לאחר מכן, בשעה שמונה, נערך המבחן המרכזי: 850 בחורים ואברכים מכל הסוגים - ספרדים ואשכנזים, ליטאים וחסידים, אנשי 'תולדות אהרן' לצד תלמידי 'מרכז הרב' - ישבו כל אחד ליד שולחן משלו, ונבחנו בכתב על ספר התניא, אותו למדו במסגרת תכנית 'לב לדעת'.

בשעה 10:30 נפתחו השערים עבור כלל תלמידי הישיבות, בוגרי תכנית 'לב לדעת' בשנים האחרונות. תלמידי הישיבות השתתפו בהתוועדות מרכזית בראשות ה'חוזר' הראשי של הרבי מליובאוויטש שהגיע ארצה במיוחד לשם כך. הגה"ח רבי חיים שלום דייטש, בוגר ישיבת פוניבז' הנמנה עם גדולי המשפיעים בדורנו, ערך את הסיום על ספר התניא.

במעמד נטלו חלק, לצד הגה"ח הרב יואל כהן והגה"ח הרב חיים שלום דייטש - הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, חברי בית דין רבני חב"ד - הגה"ח הרב יוחנן גוראריה והגה"ח הרב אברהם מיכאל הלפרין, ורבני ומרצי לב לדעת - הרבנים הרב אפרים דמיכובסקי והרב אליהו קירשנבאום.

מקהלת 'נרננה', עם הזמר אהרן ויצברגר והקלידן שמואל יפת, הנעימו בשירה.

ב-11:30 התכנסו אלפי בחורי הישיבות יתכנסו באולם אוסישקין ל'זיץ' המרכזי של ניגוני בעל התניא בחצות, עם בעל המנגן החסידי אברהם פריד. במופע, שנערך שעות ארוכות אל תוך הלילה, שולב נאום סוחף של המרצה העולמי הנודע הרב יוסי ג'ייקובסון, שבא במיוחד מארה"ב.

צפו בגלריה ממעמד הסיום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר