קליפורניה בוערת

שריפת ענק משתוללת בלוס אנג'לס שבארה"ב • צפו

אלפי בתים פונו מיושביהם, יותר מ-11 אלף דונמים הוחרבו ושכונת היוקרה באל.איי נפגעה, כתוצאה משרשרת שריפות ענקיות שבינתיים לא גבו חיי אדם • צפו (אקטואליה, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד מדהים (צילום: מתוך טוויטר)

בכמה מוקדים בדרום מדינת קליפורניה שבארצות הברית, מתחוללות שריפות ענק שהובילו לפינויים של אלפי בתים וזרעו הרס רב.

במחוז ונטורה פרצה השריפה הגדולה ביותר, שהתפשטה למקומות נוספים בקרבת המטרופולין של העיר לוס אנג'לס. למעלה מאלף כבאים נאבקים בשריפה במחוז ונטורה, שכינוייה הוא "תומאס".

עד כה החריבה השריפה כ-150 בתים וכעת היא מאיימת על עוד אלפים. בינתיים לא דווח על הרוגים, אך נזק רב נגרם לרכוש, החלו שיבושים באספקת החשמל במחוז והופסקו לימודים. השריפות פגעו גם בשכונת היוקרה בל אייר שבמחוז לוס אנג'לס, והרסו ארבעה בתים.

בעמק סן פרננדו, צפונית ללוס אנג'לס כילתה השריפה המכונה "קריק" לפחות 30 בתים והובילה לפינויים של 2,500 נוספים. עד כה החריבה השריפה יותר מ-11 אלף דונמים. כבאות המחוז הודיעה כי שלושה כבאים נפצעו בעת שניסו להשתלט על האש, ופונו אל בית החולים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לנושא וקרא לתושבים להישמע להוראות הרשויות. מושל קליפורניה, ג'רי בראון, הכריז על מצב חירום שמאפשר הקצאת סיוע ומשאבים לשיקום האזור וכמובן להשתלטות על השריפות.

האש פרצה בעקבות רוחות "סנטה אנה" - רוחות חזקות ויבשות שמקורן בפנים היבשת וגורמות לשריפות רבות במדינה. רק באוקטובר האחרון היכתה כזכור השריפה הקטלנית ביותר בתולדות המדינה, שגבתה את חייהם של 40 בני אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר