יד לאחים בסרטון הסברה חדש: התבוללות זה אובדן הזהות שלך

"התבוללות לא מתרחשת רק בארה"ב או אירופה, היא גם כאן, ובמספרים הולכים וגדלים". צפו (בארץ)

התבוללות זה אבדון. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

יד לאחים פרסם היום (חמישי) סרטון הסברה חדש המופץ ברשת ואשר נועד להיות חלק במכלול הפעילות של הארגון למניעת תופעת ההתבוללות בישראל. במהלך הסרטון, מוצג תחילה שולחן שבת כשברקע נשמע השיר 'שלום עליכם' בערבית, ואט אט אלמנטים יהודיים כמו נרות שבת וחלות, מוסרים מהשולחן. לבסוף נראית אישה מתיישבת ליד השולחן כשהיא מהורהרת ומתוסכלת.

"היה לנו חשוב להדגיש את בלבול הזהויות שחשה אישה יהודייה שנישאה לבן זוג​ לא יהודי", אומרים ביד לאחים, "חשבנו כיצד לעשות זאת בדרך נעימה, כי זו דרכנו".

ביד לאחים מסבירים כי הרעיון לסרטון נולד "לאחר אלפי שיחות עם נשים ונערות שסייענו להם, ושנכנסו לקשרים מעורבים ולמעשה התבוללו, כשדבר אחד מרכזי צף ועלה כל הזמן - הרגשת אובדן המרכיב היהודי שלהן".

"ברור לנו שחלקים גדולים בתקשורת יתקפו ויאמרו שמדובר בהסתה וגזענות.

מי מהם שחושב שפעולה למניעת התבוללות היא גזענות, מתנגד בעצם לערכים הבסיסיים שלנו כעם יהודי ועל מה ששמר עלינו כל הדורות. אנו מזמינים אותם לפנות לממשלת ישראל ולסוכנות היהודית שמשקיעה משאבים רבים בדיוק בנושא הזה ביהודי התפוצות", מבהיר הרב שמואל ליפשיץ מראשי יד לאחים.

"יש לנו תיעוד של למעלה מ-7,000 תיקים של נשים ונערות, לפעמים עם ילדיהן, שנמצאים בטיפולינו לאחר שפנו אלינו בבקשה לעזרה עקב נישואים עם בני מיעוטים, כאן בישראל".

"חשוב היה לנו לעורר שיח בנושא, ולחדד את המסר מול נשים ונערות שלא ייכנסו למצב הזה, כמו גם את ממשלת ישראל שתתחיל לפעול. כי התבוללות לא מתרחשת רק בארה"ב או אירופה, היא גם כאן, ובמספרים הולכים וגדלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר