כותב הפוסט המרגש

מוישי מנס: "כאב לי על מרן הגראי"ל שטיינמן"

רבים התרגשו והתפעמו כשנחשפו לסיפור של הצעיר החרדי, שבעת שהיה תלמיד ישיבה הציל מרן הגראי"ל שטיינמן את חייו הרוחניים. כעת הוא מסביר את הרקע לפרסום המקרה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משה מנס וילדיו, היום (צילום: מתוך פייסבוק)

משה מנס, הצעיר החרדי שפרסם את סיפור חייו המרגש הכרוך בהוראתו המפתיעה של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מסביר הערב (חמישי) בשיחה ל"כיכר השבת" את הרגע לכתיבת הפוסט כעת.

כזכור, בעת שמוישי חווה תקופה לא פשוטה בתקופת היותו תלמיד ישיבה, כשלא מצא את סיפוקו רק בלימוד התורה, הנחה אותו מרן הגראי"ל לעסוק במקביל בעזרה לחולים במסגרת ארגון חסד, וכך ניצלו חייו הרוחניים.

"כל הזמן מדברים על הרב שטיינמן, בעיקר בגלל מצבו", הוא משיב על התהייה למה מצא לנכון לכתוב על כך דווקא היום. "אז אמרתי לעצמי למה לחכות חלילה ל'אחרי מות קדושים'. עכשיו זה הזמן. מה גם שעכשיו ארגון 'חיינו' שאני מתנדב בו מארגנים פעילות לחנוכה, וזה הזכיר לי את הימים שהתחלתי להתנדב שם, כעצתו".

מה אתה מרגיש בימים אלו, כשמרן מוטל על מיטת טיפול נמרץ בבית החולים?

"כאב - ותחושת החמצה. לפעמים רק כשמשהו חסר לנו אנחנו מרגישים את הכאב".

לבד מהמפגש הגורלי ההוא, הקשר ביניכם נמשך גם הלאה, בשטף החיים?

"כן. נכנסתי אליו כמה פעמים באותה תקופה, כדי לספר לו על ההתקדמות שלי. תמיד התעניין וביקש לשמוע, גם על הישיבה וגם על בית החולים".

"לצערי, מאז שהתחתנתי, לא יצא לי להיכנס אליו. אני לא חושב שזה נכון לשגע את זקני הדור על כל שטות. אל תשכח שהתקופה שעליה כתבתי את הפוסט היא לפני יותר מעשר שנים, שהיו אז עוד 'גדולים' שהנהיגו איתו הדור, כך שהיה לו יותר זמן בשבילי ושכמותי. לאחר פטירתו של הרב אלישיב, באמת הכל נפל על כתפיו, וזה היה יותר מסובך להיכנס אליו ככה בפשטות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר