הטיול שהסתבך

הנשים יצאו מבני ברק לברלין, נחשדו ב"גניבה" - ונעצרו

כיצד נקלעו חמש נשים, חסידות גור, שיצאו לטיול תמים, לתסבוכת משפטית בינלאומית: הקנייה שהסתבכה, החשדות בגניבה, המעצר, מצבן הנפשי - והתקווה לשחרורן • כל הפרטים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משטרה בברלין (אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק)

בתחילת השבוע, כאשר יצאו חמש בנות משפחה לטיול בן מספר ימים בברלין שבגרמניה, הן לא חשבו שכך הוא יסתיים. בנות המשפחה הצטלמו בנמל התעופה בן גוריון כשהן מחויכות ושמחות לקראת מסע קצר של שופינג והתאווררות.

ביום שלישי בשעות הערב, התברר להם כי הטיול הפך לסיוט, ולטענת בני המשפחה לתקרית אנטישמית של ממש.

בנות המשפחה שנכנסו לקנות פרטי לבוש ברשת פריימארק בברלין הופתעו כאשר האם ד' ובתה מ', ששהו באותו זמן לבדן בתוך החנות, נעצרו לפתע על ידי קציני הביטחון בחשד כי גנבו פריטים. לרוע מזלם, לצד העובדה כי השתיים שנתפסו, האם ובתה, אינן בקיאות בשפה האנגלית או הגרמנית, הן אף חתמו על מסמכים שונים ונאלצו להשתמש בשירותיו של מתורגמן מקומי שסיבך עוד יותר את העניינים.

האם בת ה-48 ובתה בת ה-23 נאלצו להיות מעוכבות בחדר בסניף במשך שעות ארוכות ללא מזון כשר. לאחר מכן הן נלקחו למעצר, שם בילו את הימים האחרונים כאשר לטענתן נלקחו מהן חפציהן האישיים וכן הפאות והתכשיטים.

מי שנכנסו לעובי הקורה היו הרבנים המקומיים יהודה טייכטל ושמוליק סגל, שפעלו לסייע לשתיים, כמו גם לשאר בנות המשפחה שנתקעו ללא פתרון. שני הרבנים הנחשבים הפעילו את קשריהם הן במערכות השלטון בגרמניה והן בקרב עסקנים מישראל שפעלו אף הם במקביל על מנת להבהיר כי מדובר במעצר הזוי וכי נפלה טעות ואי הבנה אצל אנשי האבטחה של החנות.

בן משפחתם מספר ל"כיכר השבת" כי השתיים נמצאות במצב נפשי קשה וירוד, זאת בשל ההלם ממעצר השווא: "מדובר בחנות ענקית ואוספים שם את הדברים בסלסלאות או בשקיות. הן שילמו, אבל בטעות נשארו פריטים בשקית והן לא שמו לב. מי מהן תגנוב פריט ב-10 יורו? זה הזוי ומופרך", הוא אומר.

"מדובר בנשים נורמטיביות לחלוטין שאין להן כל קשר לגניבות. אולי הן חתמו על מסמך בטעות, אבל הכל נראה הזיה אחת גדולה", מסביר בן המשפחה. "מדובר פה במקרה אנטישמי לחלוטין", מוסיף בן משחה אחר.

מחר, יום שישי, ייערך דיון בעניינן, כאשר הכל מקווים כי הטעות תתברר וכי השתיים ישוחררו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר