לראשונה ללא רפורמים

דונלד טראמפ: "אף כוח לא מחץ את הרוח של העם היהודי"

בטקס המסורתי שנערך בבית הלבן לקראת חג החנוכה אירח הנשיא את הרב מאיר סולובייצ'יק, רב אורתודוכסי, לראשונה ללא רפורמים. בטקס השתתפו גם בתו וחתנו היהודים וניצולת שואה (מדיני)

טראמפ עם הרב סולובייצ'יק (צילום: הבית הלבן)

בטקס חגיגי ומסורתי שנערך בבית הלבן לקראת חג החנוכה הוזמן לראשונה רק רב אורתודוכסי, הרב מאיר סולובייצ'יק בניגוד ל"רבנים" הרפורמים שהוזמנו עד עתה. באירוע השתתפו גם בתו היהודיה של טראמפ, איוונקה, עם בעלה, ג'ארד קושנר, ושלושת ילדיהם.

טראמפ זכה למחיאות כפיים סוערות וקריאות עידוד מהקהל, שכלל את סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר האוצר סטיבן מנוצ'ין, ניצולת השואה לואיז לורנס ישראל וכאמור הרב מאיר סולובייצ'יק. ישראל דיברה על התייצבות אל מול השנאה. הרב סולובייצ'יק הדליק את החנוכיה יחד עם נכדי הנשיא כשהוא שר 'מעוז צור', ואמר כי יש להדלקה משמעות נוספת השנה. "בפעם הראשונה מאז הקמת מדינת ישראל, נשיא אמריקני הכריז באומץ את מה שטענו תמיד, שירושלים היא בירת ישראל", אמר.

טראמפ התקשה להגות את שמו של הרב סולובייצ'יק אך אמר "הוא כל כך שמח ממה שקרה אתמול, שלא אכפת לו אם אני אומר את שמו באופן מדויק", התנצל טראמפ בחיוך.

הקושנירים באירוע

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס בנאומו להכרתו בירושלים כבירת ישראל: "אני חושב על כל האהבה שקיימת כעת בישראל בנוגע לירושלים", אמר טראמפ באירוע שהתקיים בחדר המזרחי בבית הלבן לקול תשואות הקהל. "אני חושב שהחג הזה ייזכר כמיוחד מאוד", אמר בהתייחס להכרזתו מלפני יומיים על ההכרה בירושלים כבירת ישראל.

"כיום האומה שלנו בטוחה יותר והעולם מלא בתקווה בגלל העם היהודי, בגלל מדינת ישראל והאמונה הבוערת בלבותיהם", אמר הנשיא.

טראמפ סיפר לנוכחים את סיפור ניצחון המכבים ואת נס פך השמן שהספיק לשמונה ימים: "נס חנוכה הוא נס ישראל. אף כוח מעולם לא מחץ את הרוח שלכם ואף כוח רשע לא הכחיד את אמונתכם. זו הסיבה שבגללה העם היהודי ממשיך להאיר לכל האומות. אני חושב על האהבה בכל רחבי ישראל - והכול בגלל ירושלים. חנוכה הוא הזמן של משפחות יהודיות ברחבי העולם לחגוג את נסי העבר ואת הבטחות העתיד. אנחנו גאים לעמוד לצד עם ישראל ולחדש את הברית המתמשכת שלנו".

הנשיא ציין כי בחדר נמצאת גם חנוכיה מתקופת השואה שנמצאה בדרום פולין: "היא תישאר לא דלוקה לזכר אותה שעה חשוכה כך שלעולמי עד לא נשכח". טראמפ סיפר בנוסף על החנוכיה שהודלקה ואמר שהיא הודלקה מידי שנה מאז הקמתה של ארה"ב והיא ניתנה על ידי חבר הקהילה היהודי הראשון בארה"ב לנשיא.

בציוץ שפרסם הבוקר בחשבון הפופלארי שלו הזכיר טראמפ את הבטחותיהם של הנשיאים הקודמים ביל קלינטון, ג'ורג' בוש וברק אובמה: "אני מילאתי את הבטחת הבחירות שלי – אחרים לא" כתב טראמפ כשהוא מתגאה בהחלטתו על ירושים. בסרטון שהפיץ, נראה הנשיא קלינטון מבטיח ב-1992: "ירושלים היא עדיין בירת ישראל וחייבת להישאר בלתי מחולקת ונגישה לכולם".

הנשיא ג'ורג' בוש הבטיח בשנת 2000: "כשאכנס לתפקיד, אתחיל בתהליך העברת השגריר האמריקני לירושלים שהיא בירתה הנבחרת של ישראל". ברק אובמה אמר ב-2008: "ירושלים תהיה בירתה של ישראל. אמרתי את זה בעבר, ואני אומר זאת שוב". באירוע אחר באותה השנה אמר אובמה כי "ירושלים תישאר בירת ישראל והיא חייבת להישאר בלתי מחולקת". ואז ב-2016 הבטיח טראמפ במהלך מסע הבחירות: "נעביר את השגרירות האמריקנית לבירתה הנצחית של העם היהודי - ירושלים". הסרטון מסתיים בצילום ההבטחה שמומשה - נאום ההכרה בירושלים כבירת ישראל לפני יומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר