ירושלים - לא בירת ישראל

הרבי מסאטמר: "אנחנו לא מכירים בהכרזה של טראמפ"

בנאום "יום ההצלה", התייחס האדמו"ר מסאטמר להכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל והתנער מהדברים • כמו כן תקף את 'הפלג' על ההפגנות ואת 'יהדות התורה' על חוק הגיוס • האזינו (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מסאטמר בנאומו (באדיבות המצלם)

רבבות חסידי סאטמר התכנסו אמש (מוצאי שבת) לסעודת מלווה מלכה, באולמי "ניו יורק עקספו" ברובע ברונקס, בראשות כ"ק האדמו"ר מסאטמר, לרגל יום ההצלה והשחרור, כ"א כסלו, אותו מציינים בחסידות במלאות 73 שנה להצלת האדמו"ר ה'דברי יואל' מסאטמר זצ"ל, מציפורני הנאצים.

בנאומו התייחס האדמו"ר להכרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל ותקף שוב את נושא חוק הגיוס. כמו כן חיזק את שיעורי התורה של הקהילה ותקנות החתונה וכן יצא נגד חוסר הצניעות בחתונות בעיקר בעת המצווה טאנץ וביקש לבטל את הצילום המשפחית יחד בחתונות.

האדמו"ר התייחס בדבריו על המצב של גזירת הגיוס בארץ, "לדאבונינו נכנסה לתוך פוליטיקה זולה במחלוקת בין שתי המפלגות, מפלגת יהדות התורה מול מפלגת בני תורה, שרבים ביניהם, מפלגה אחד טוענת שרק ע"י הפגנות הם יצליחו להגדיל את המפלגה שלהם ומפלגה שניה טוענת שהכל טוב ויפה ואין כלום ושותקים ומשקרים לציבור, אבל שניהם שקרנים.

האלפים בכינוס

"מתקיים מאמר חז"ל בעקבתא דמשיחא האמת תהא נעדרת, הם לא מספרים את האמת על המצב הקשה במציאות ואומרים שהכל טוב בדיוק כמו המפלגה השניה שרוצה לעשות הפגנות בשביל פוליטיקה פנימית", תקף האדמו"ר את 'הפלג' ו'יהדות התורה'.

האדמו"ר הוסיף ואמר כי "הסוגיה של התייצבות כבר קיימת 70 שנה וכל גדולי ישראל אמרו להתייצב אבל מצד שני הוסיפו לאחרונה תקנות שמקשה על התיצבות והצד השני שותק, למה אין עצרות תפילה, מנייני תהילים, לבטל את גזירת הגיוס? כבר עברו 3 חודשים מאז שהבג"ץ פסל את חוק הגיוס שזה רבע מהזמן של שנה, בעוד 9 חודשים יצטרכו מעל 40 אלף בני תורה להתגייס לצה"ל.

"מה היה קורה עם מישהוא מקבל מכתב שהבנק מעכל את ביתו בעוד 9 חודשים, כשהוא ילך לעסקנים והם ירגיעו אותו שיהיה טוב האם הוא ישן רגוע בלילה? האם הוא יגיד בטח הם יודעים מה הם עושים, או שהוא ירוץ מעסקן לעסקן? כאן מדובר על 40 אלף אברכים ובחורים שבעוד 9 חודשים יצטרכו להתגייס, האם מספיק לנו שחברי הכנסת אומרים יהיה טוב? אולי יצליחו? אולי יעשו פשרות? למה לא מתפללים, לא עושים עצרות תפילה, שלא ינוח שבט הרשע, זה רק בגלל הפוליטיקה הזולה בין המפלגות שמנסים להשתיק הכל".

באשר להכרזת הנשיא טראמפ על ההכרה בירושלים, אמר האדמו"ר כי "אצלינו עיר הקודש ירושלים היא עיר קודש עיר של יראת שמים, ציונות היא היפך יראת שמים ותורה, ולא קשור כלל לעיר ירושלים.

"אנחנו מכריזים בשם היהדות החרדית: ירושלים עיר הקודש לא תהיה עיר הבירה של המדינה הציונות עוקרי הדת, אפילו אם נשיא ארה"ב יכריז שזה עיר הבירה. בדיוק כמו בשנת תש"ח, היהדות החרדית לא הכירה בהכרזת נשיא ארה"ב טרומן שארץ ישראל היא המדינה של היהודים, והיהדות החרדית לא הכירה בו, גם עכשיו, 70 שנה אחרי זה, בשנת תשע"ח, יהדות החרדית לא מכירה בהכרזת נשיא ארה"ב טראמפ על ירושלים כעיר הבירה".

האדמו"ר המשיך ואמר כי "הגאון ר' יונתן אייבשיץ בספרו אהבת יהונתן אומר שאפילו אם אומות העולם יעשו קיבוץ גלויות התורה הק' אוסרת על קיבוץ גליות לפני ביאת משיח ולא איכפת לנו מה נשיא ארה"ב אומר אנחנו מחכים לקיבוץ גלויות ע"י משיח וע"י הקב"ה בכבודו ובעצמו.

"כל יהודי חרדי צריך לכאוב את כאב הקב"ה ואסור לו לשמוח בשמחת הציונים ומי ששמח בשמחת הציונים לא יזכה לראות בשמחה האמיתות בביאת משיח".

לאחר הדברים יצאו אלפי החסידים בריקודים להודות ולהלל להקב"ה שהציל את האדמו"ר בעל הנס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר