התפרעויות הערבים

ליברמן: להחרים את ואדי ערה; ארדן: מתנגד

שר הביטחון הכריז בראיון כי לאור התנהגות ערביי וואדי ערה על תושבי ישראל להחרים את החנויות באזור. מנגד הכריז השר לביטחון פנים כי הוא מתנגד לקריאתו של השר ליברמן (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ממראות ההתפרעויות בסוף השבוע (צילום: נאסר אשיטייה, פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (ראשון) בראיון ל'כאן רשת ב'' להפגנה האלימה שהתרחשה אתמול בוואדי ערה בתגובה להכרזת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל.

"מה שמפריע לי בעיקר זה האלימות בוואדי ערה - זה עניין מטריד מאוד. עשו כמעט לינץ' באחד העיתונאים ותקפו שוטרים", טען ליברמן והוסיף, "אני אומר כבר הרבה שנים שהאנשים האלה לא שייכים למדינת ישראל, אין להם קשר לפה".

ליברמן הוסיף וקרא לחרם על ערביי ואדי ערה, "אני קורא לכל אזרחי המדינה - הפסיקו להיכנס לחנויות שם ואל תקנו שם. צריך לתת להם להרגיש שהם לא רצויים כאן ולעשות חרם עליהם".

מנגד, השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, דחה בראיון לגלי צה"ל את קריאתו של שר הביטחון לחרם כלכלי על ערביי ואדי ערה. "אני לא מצטרף לקריאות של ליברמן", אמר ארדן וציין, "אני לא פחות ימני ממנו - אם העיקרון הוא לוותר על כל מקום שיש בו רוב ערבי נצטרך לוותר על יפו", אם כי לא ברור היכן שמע ארדן בדבריו של ליברמן קריאה לוותר על ואדי ערה.

בהמשך הראיון הטיל ליברמן את האחריות לירי על שדרות על החמאס, "אנחנו לא נרדוף שם אחרי כל פלג וכל מחבל בודד. חמאס הוא אחראי מבחינתנו לירי, ולכן זה לא משנה מי ירה, התגובות יהיו נגד חמאס. המחלוקות בארגון לא צריכות לעניין אותנו, הוא הגוף האחראי, ואנחנו נפגע בתשתיות הצבאיות שלו בכל פעם שיהיה ירי".

כאשר נשאל על המגעים החשאיים עם סעודיה, הסביר שר הביטחון, "בסופו של דבר ערב הסעודית מבינה שמי שמאיים עליה זה לא הציונות ולא ישראל, אלא איראן וגרורותיה, וכל העולם הערבי מבין שדאעש ואל קעידה הם הסכנה האמיתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר