"מתי יבינו שאבן הורגת?"

ילדה בת 9 נפצעה בפיגוע יידוי אבנים בגוש עציון

אם ושני ילדיה נקלעו היום למארב של פורעים פלסטינים בגוש עציון, שהתקרבו לרכבם ויידו לעברו מטר אבנים גדולות. אחת מהן פגעה ופצעה את הילדה בת התשע (אקטואליה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרכב המשפחתי לאחר הפיגוע (צילומים: ביטחון מעלה עמוס. תמונה ראשית, אילוסטרציה: הצלה יו"ש)

ילדה בת 9 נפצעה היום (ראשון) מידויי אבנים של פלסטינים באזור צומת הטי שבגוש עציון. כוח צה"ל שהיה במקום הגיב באמצעים לפיזור הפגנות נגד הפורעים.

חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בפצועה, שסובלת מרסיסים בגופה ומצבה פציעתה מוגדר כעת קל. רק לפני כחודש היא ניצלה מהשלכת בקבוק תבערה באותו ציר, כשמחבל יידה את הבקבוק לעבר רכבה, אך לא פגע בו.

אמה של הילדה, מרים עייני, שנסעה עם שני ילדיה במכונית המשפחתית, מתארת את שאירע: "היינו בנסיעה מהיישוב לכיוון ירושלים, כשלפתע זרקו עלינו אבנים. ראיתי את מי שזרק את האבנים. זה ממש נס".

"קצת לפני הצומת ישנו עיקול חד, לא רואים את מי שבא מולך", היא אמרה בראיון ל-ynet. "בדיוק אחרי הסיבוב ראיתי אותם. הם היו שני רעולי פנים, אחד החזיק אבן ולבש שחורים, הוא זרק אבן ראשונה שפגעה בפנסים ואז זרק עוד אבן שפגעה בחלון של הילדה. היא נפגעה גם מרסיסים וגם מהאבן. בשלב הזה האטתי כי היה רכב פלסטיני מולי. אז זרקו עלינו עוד אבן שפגעה בדלת האחורית, היכן שישב בני בן השלוש. בנס זה פגע בדלת ולא בחלון. המשכתי בנסיעה עד לצומת הטי, שם היו חיילים שטיפלו בנו".

המסר שמרים מבקש להעביר הוא: "מתי יבינו שאבן הורגת? זה היה נס גלוי מה שקרה לנו הבוקר. אם האבנים הללו היו פוגעות בילדים שלי, זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע".

לאחר פיגוע האבנים אמר ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: "לא נוכל להשלים עם המצב שבו בכל בוקר כשערבי קם על רגל שמאל, הוא הולך לפרוק את הלחץ שלו באמצעות זריקת אבנים על יהודים. אנחנו לא מוכנים לא להתרגל לזה ולא להשלים עם זה".

"זהו מקרה אחד מתוך רבים שהסתיים בנס, ילדה יהודייה קטנה נפצעה. אחיה התינוק בטראומה. זריקת האבנים היא ניסיון רצח לכל דבר ועניין. לא נשלים עם מערכת אכיפת החוק שלא מגדירה את זה בחומרה המתאימה. אם הם צריכים לקבל חינוך מיוחד, שהוריהם יטפלו בזה, ואנחנו נטפל בהוריהם".

כזכור, אמש ערבים ישראלים רעולי פנים יידו אבנים לעבר ניידות משטרה ואוטובוסים שחלפו בכביש 65 בוואדי ערה, שבעקבות כך נחסם לתנועה.

תיעוד חלקי מההתפרעות אתמול בכביש 65 (צילום: מתוך ynet)

אחד מהם היה אוטובוס קו 65 של אגד לכיוון תל אביב, שנזק נגרם לשמשותיו ונהגו, בן 43, נפצע קל בפניו מרסיסים ופונה לבית החולים, בנוסף לשתי נוסעות שנפצעו קל ולא נזקקו לפינוי.

עדי ראייה תיארו, כי תחילה קיבלו השוטרים הוראה להימלט מהמקום, בשל מטח האבנים לעברם, אך בהמשך חזרו ועצרו שני תושבי ערערה הסמוכה - אחד מהם קטין - בחשד ליידוי האבנים.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך הפרות סדר אלימות שהתרחשו בכפר ערערה, פעלו כוחות המשטרה לפיזור המתפרעים. בניגוד לנטען, הכוחות עזבו את האזור רק לאחר סיום ההפגנה ופיזור המתפרעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר