בוקר מוצלח לא תלוי רק בקפה. נסו מים, למשל - לא רק קפה: 6 דרכים לבוקר מוצלח יותר
בוקר מוצלח לא תלוי רק בקפה. נסו מים, למשל (צילום: shutterstock)
אאא

לא משנה מתי נלך לישון, כשנגיע לשעה בה אנחנו צריכים לתלוש את עצמנו מהמיטה נרגיש כאילו הרגע רק הלכנו לישון. איך בכל זאת עוברים את הקושי היום-יומי הזה בצורה נכונה שתשמור אותנו ערניים ורגועים למשך היום?

1. היפטרו מה"נודניק"

השעון מצלצל ויש לכם שתי אפשרויות: להתגבר כארי ולקום או להתפנק וללחוץ על הנודניק שיתאפק וייתן לכם עוד כמה דקות שינה.

כדי להתחיל את היום ברגל ימין כדאי שהאופציה השנייה תיעלם לכם מהראש. זה קשה מאוד, אבל כשתתרגלו תבינו עד כמה זה משתלם. מעבר לעובדה שמצב 'נודניק' הופך אתכם להרבה יותר עייפים, בלחיצה עליו אתם מכניסים את עצמם מחדש למחזור שינה שלא תסיימו, והוא פשוט לא יעיל.

דבר נוסף שקורה הוא שהמוח מקבל את המסר שכמה דקות שינה חשובות יותר מהדברים אותם אמורים לעשות, מה שמעודד עצלנות ופוגע ברמת המוטיבציה והאנרגיה שלכם בהמשך היום.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

2. מקלחת קרה

קמתם, 'מודה אני' ונטילת ידיים מאחוריכם. כדי לצאת מהבית רעננים אתם חייבים מקלחת מהירה, מחממת ומפנקת. אך כדאי לדעת שמקלחת חמה רק תתן לכם אשליה של רעננות כשבפועל היא תעשה את הפעולה ההפוכה ותשרה על הגוף רוגע שיכבה את האנרגיות הרצויות. קר מידי בחוץ? עשו מקלחת חמה ואת הפיניש תעשו עם מים קרים שיעירו אתכם לחלוטין.

3. קומו בחמש בבוקר

כמה פעמים אמרתם לעצמכם "אם היה לי כסף הייתי קם מתי שבא לי"?  מסתבר שהסטטיסטיקה מצביעה על מגמה הפוכה לחלוטין. רוב עשירי העולם מעידים על עצמם שהם קמים מוקדם בבוקר ולא מבזבזים זמן. לאותם עשירים השעות ארבע וחמש בבוקר הן חלק בלתי נפרד מהיום. אז אם אתם חולמים להתעשר כדאי שתפסיקו לחלום ותתחילו להעיר את עצמכם מוקדם יותר.

4. שתו מים

שתיית מים על הבוקר תעיר אתכם ותעניק לכם תחושת שובע, כך שיכולת הריכוז שלכם בעבודה או בלימודים לא תיפגע. בנוסף, הם מסייעים לשמירה על רמות אנרגיה גבוהות במשך זמן רב יותר.

5. רגע של שתיקה

מחקרים רבים ממליצים על מדיטציה, פרק זמן בתחילת כל יום שיוקדש לנפש. המחקרים הללו מגיעים הרבה שנים לאחר חיוב התפילה בבוקר המעניקה שלווה ורוגע. לחלופין, ניתן לבחור בריצה, יוגה או כל פעילות ספורטיבית אחרת שלא תורמת רק למצב הפיזי אלא גם קשורה באופן ישיר לבריאות הנפשית.

6. חכם בלילה

כדי להפוך את הבוקר לטוב יותר, תצטרכו להתכונן אליו בערב שלפני. בחרו בשעה הגיונית לשינה, תצברו 7-8 שעות שינה בכל לילה ודאגו להתנתק מהנייד ולא להיכנס איתו למיטה.

אולי יעניין אותך גם: