חוק המרכולים בסכנה

חברי כנסת חרדים: "ההתנהלות שלנו - בושה"

בקרב חברי הכנסת החרדיים נשמע כעת יותר מקול אחד המביע תסכול מהתנהלות מפלגותיהם בהקשר לחילולי השבת, כשגם חוק המרכולים המדובר וגם האיומים הקודמים - מתמסמסים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: הדס פרוש / Flash90)

שבועיים לאחר שראשי המפלגות החרדיות התקשו להציג הישגים במשבר השבת מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, נראה כי גם ההבטחה היחידה - לקיים הבטחה ישנה - לא יוצאת לדרך.

יממה לאחר הפשרה עם נתניהו לפני כשבועיים, הצהירו חברי הכנסת החרדים כי הבטחתו לקיים את הבטחתו מהעבר ולהעביר את חוק המרכולים של אריה דרעי - היא ההישג הגדול של "משבר השבת".

אך נראה כי גם ההישג היחיד לא מתקדם והמפלגות החרדיות מתקשות להעביר את החוק שימנע בקדנציית השר דרעי במשרד הפנים פתיחת מרכולים בערים שאינן תל אביב.

על פי ההסכם, החוק היה אמור לעבור בקריאה ראשונה כבר ביום שני בשבוע שעבר, אך כזכור ברגע האחרון הודיעו בקואליציה כי החוק ידחה בשבוע בשל קושי להשיג רוב לאישור הצעת החוק, זאת לאחר שיו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן הודיע שסיעתו תצביע נגדו במליאת הכנסת.

ליברמן, שכנראה לא חושש ממשמעת קואליציונית, הודיע בישיבת הסיעה השבועית כי גם במועד החדש שהחוק יעלה להצבעה במליאת הכנסת - סיעתו תצביע נגד. הצהרתו באה לצד גאווה על ההצלחה מול המפלגות החרדיות.

שבוע חלף - והמצב הלך והסתבך עוד יותר. שלושה חברי כנסת נוספים הודיעו שיצביעו נגד החוק: שרן השכל, רחל עזריה ויהודה גליק, כך שהקואליציה נמצאת ברוב דחוק של קול אחד, שגם הוא בספק - מחשש שחברי כנסת נוספים מהליכוד ו'כולנו' ימנעו ואף יצביעו נגד.

כך נוצר המצב, שגם השבוע החוק נמצא בערפל כבד וספק אם יעלה להצבעה שבוע וחצי לאחר ההבטחה האחרונה, ושבועות ארוכים מאז ההבטחה הראשונה של ראש הממשלה להעביר את חוק המרכולים.

לכל זה נכנסת חקירתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן של הצליח להשתלט על עבודת הכנסת, וכך אין מי שירכז את עבודת הקואליציה ולהשיג לה רוב.

גם בקרב חברי הכנסת החרדים נשמעים קולות על התנהלות ראשי המפלגות החרדיות: "שאלו אותנו לפני שבוע וחצי מה ההישגים. ידענו להסביר שההישג הוא שנתניהו הבטיח לקיים הבטחות, עכשיו מה? גם ההישג הקטן הזה לא יוצא אל הפועל", אומר חבר כנסת חרדי.

דרעי מגן על סיום "משבר השבת" (צילום ארכיון: כיכר השבת)

לדבריו, "ההתנהלות שלנו - בושה, זה צחוק מעבודה. מדוע לא מצהירים שעד שהחוק יעבור אנחנו נסרב להצביע עם הקואליציה? מדוע שותקים? ליברמן עושה מה שבא לו והחרדים יוצאים שוב ושוב כמי שנכנעים ולא יודעים להוביל מאבק".

ח"כ אחר התבטא היום: "גפני הודיע שלא יצביע עם הקואליציה עד שחוק המרכולים שלו, הכולל את תל אביב, יעבור. בינתיים גם חוק המרכולים המרוכך לא עובר - ואנחנו מצביעים עם הקואליציה".

בתוך כך, ועדת שרים לענייני חקיקה אשרה הבוקר את תיקון הצעת החוק של שר הרווחה חיים כץ, שיאפשר לו לשקול את 'מסורת ישראל' לפני שיאשר עבודות בשבת. יצוין, כי הצעת החוק של ח"כ משה גפני תיגנז - כפי שסוכם מראש טרם אושרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר