השכירו את הדירה ויצאו עם הילדים לטיול בן 3 שנים

הבעל הפנסיונר לקח את אשתו ואת שני ילדיהם לטיול מסביב לעולם על גבי יאכטה מאובזרת, ומציג הספק מרשים עד כה - ביקור ב-20 מדינות במהלך חצי שנה בלבד (טיולים)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

זוג הורים ישראלים, בני 67 ו-45, החליטו לשנות את חייהם וחיי ילדיהם מן הקצה אל הקצה. הם ארזו את הבית, השכירו אותו לתקופה של 3 שנים ולקחו את ילדיהם התאומים בני ה-8 להפלגה על גבי יאכטה, כשהיעד - מסע ארוך ברחבי העולם.

ההורים סיפרו ל-ynet, כי לצד הכיף האדיר, ישנם רגעי קושי לא מעטים: "אנחנו חיים בנחת וברוגע; אין את כל הצרות על הראש. פה יש צרות אחרות, אבל זה סוג אחר של תחושה. נכנסנו למעין רוגע, יצאנו מקצב החיים ההיסטרי ומהלחץ".

המשפחה התחילה את המסע לפני כחצי שנה, וכבר יכולה להתגאות בהספק מטורף של ביקור ביותר מ-20 מדינות, בהן איטליה, ספרד, צרפת, יוון, יעדים רבים באיים הקריביים ועוד. בני הזוג סיפרו כי הם נתקלו בתגובות שונות למהלך. "היו כאלה שחשבו שאנחנו משוגעים והיו כאלה שהעריכו את זה מאוד", מספרת האם אילנית. "זה היה החלום הגדול של בעלי, ואני אמרתי 'אוקיי'. ראיתי בזה סוג של הרפתקה. ברור שזה גם מלחיץ, אבל מצד שני זה גם מלא בתחושות טובות של הרפתקנות".

יובל בעלה הגיב: "מה זה חלום? זאת הייתה תכנית. זה לא היה מחוץ לאפשרויות, אם הבריאות בסדר והמצב הכלכלי מאפשר, אז אין שום בעיה לבצע". כשנשאלו את השאלה המתבקשת "איך אפשרו את ניתוק הילדים מכל המסגרות", ענו אילנית ויובל כי תחילה היה בזה אכן קצת קושי, אך הוא נפתר מכיוון שהם נתקלים בעוד משפחות שמטיילות בדיוק כמוהם, לרוב כשהם עוגנים במפרצים או במרינות, ואז הילדים מתחברים: "ברגע שרואים שיש ילדים אז ישר יוצרים קשר. יש חיי קהילה בין השייטים".

במענה לשאלה איך מתארגנים לתקופה כל כך ארוכה, סיפרו: "קודם כל לקחנו הרבה ספרים, גם לעצמנו וגם לילדים. זה הדבר הכי חשוב כי זה הדבר שבעצם אי אפשר למצוא בחו"ל - ספרים בעברית. חוץ מזה, תרופות - שזה חשוב, כי לא תמיד אפשר להשיג את מה שאנחנו מכירים או למצוא מקום נורמלי לרכוש בו תרופות. יש לנו אפילו דפיברילטור (מכשיר החייאה חשמלי) בסירה".

אם אתם מתחילים לחשוב בכיוון הזה כדאי שתבדקו את היכולות שלכם, דבר שבני הזוג עשו הרבה לפני שהחליטו על המסע. האישה סיפרה כי בעלה יובל הוא פנסיונר, אז הוא מקבל הכנסות פנסיה: "החלטנו שזה הזמן הנכון גם מבחינת הילדים. הם בגיל המתאים, כבר למדו קרוא וכתוב ואני אוכל להמשיך ללמד אותם באמצעות חוברות וקשר דרך אפליקציית וואטסאפ עם הכיתה. ילדים יותר קטנים יכולים להסתגל יותר טוב לחיים כאלה. עד 12 בערך זה גילאים טובים", טען יובל בראיון ל-ynet.

כצפוי, בין בני הזוג ישנה חלוקת תפקידים ברורה, שבלעדיה המסע לא היה מצליח. הבעל הוא שמתפעל את הסירה, ואילנית מלמדת את הילדים ועוזרת לו כשצריך. יובל מוסיף ומתאר את אורח החיים שלהם כ"שונה ממקום למקום. אנחנו עכשיו, למשל, מפליגים בשייט שמשלב נהרות גדולים עם תעלות, כך שהשייט פשוט יותר ואני מתחיל להפעיל את הסירה כשהמשפחה עוד ישנה. בקריביים היה שבוע שרק היינו בתוך מפרץ ופשוט קמנו, ירדנו לים, שחינו וביקרנו בכפרים קטנים. כשיש הפלגה ארוכה, אז לפעמים קמים ב-3:00 בבוקר, מרימים עוגן ומפליגים כל היום עד הערב כדי להגיע למקום אחר. הילדים בדרך כלל לומדים ומשחקים במהלך היום".

היאכטה שלהם היא כמו בית לכל דבר, עם מקלחת, חשמל ודוד שמש. אך לצד הכיף. מספרים בני הזוג על קשיים שצצים להם מידי פעם. "משברים יכולים לקרות בגלל ים סוער שמגיע כשלא מתכננים. הסירה קופצת, הילדים מקיאים, אני מרגישה רע, אבל מתגברים על זה אחרי כמה ימים וממשיכים הלאה", תיארה אילנה.