המאבטח מגלה סימני התעוררות

תיעוד חדש חושף: מי באמת השתלט על המחבל בירושלים

התייצבות במצבו של המאבטח אשר אלמליח שנדקר בתחנה המרכזית והוא מגלה סימני התעוררות • סרטון חדש חושף כי מי שלכד את המחבל הוא לא נהג המונית שקיבל סיכת הוקרה • צפו (אקטואליה)

(צילום: מצלמת אבטחה, מתוך ynet)

פיגוע הדקירה בירושלים: במהלך הלילה (שני) נרשמה התייצבות במצבו של אשר אלמליח, בן 46 מהיישוב אדם, המאבטח שנדקר בחזהו בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים ונפצע באורח קשה מאוד.

אלמליח, בלם בגופו את כניסת המחבל לתחנה המרכזית ובכך מנע פיגוע קשה יותר. מבית החולים 'שערי צדק' נמסר הבוקר כי מגלה סימני התעוררות ראשוניים. בני המשפחה מבקשים מהציבור להמשיך ולהתפלל עבורו.

במהלך הלילה פעלו כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "הבקעה והעמקים" ושב"כ במרחב פרעה ממנו יצא המחבל שביצע את פיגוע הדקירה. הכוחות הגיעו לביתו של המחבל על מנת לתחקר את משפחתו ולחפש חומרי הסתה.

נהג המונית מקבל סיכת הוקרה (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, תיעוד חדש שנחשף ב-ynet מגלה כי מי שתפס את המחבל ונטרל אותו תוך היאבקות עמו על הקרקע היה אחראי המשמרת של אבטחת התחנה המרכזית, ולא נהג המונית יוסף בן אמו, משכונת גילה, שאף קיבל אמש סיכת הוקרה ממפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי ומראש העיר ניר ברקת על התנהלותו.

יתירה מכך, בסרטון נראה כי בן אמו לכאורה סבר בתחילה בטעות שמדובר בקטטה ולכן ניסה להדוף את המאבטח מהמחבל. בסרטון נראה אחראי המשמרת מפיל את המחבל ארצה ומכה בו באגרופים פעם אחר פעם. בן אמו שניסה לעצור מהמאבטח להכות במחבל נהדף על ידו שוב ושוב עד שהגיעו שוטרים נוספים שסייעו לנטרל סופית את המחבל.

"חששתי לחייו של המאבטח", סיפר האחראי, תושב ירושלים, נשוי ואב לילדים, "חתרתי למגע כי חששתי שיהיו עוד נפגעים חפים מפשע".

התדרוך של המחבל - מול התחנה (מצלמת אבטחה)

נהג המונית עצמו סיפר אמש כי "ראיתי מאבטח שרץ אחרי אדם. לא הבנתי בהתחלה שזה מחבל. הוא קפץ עליו ואני ניסיתי להפריד. בשלב מסוים הוא אמר לי שזה מחבל והוא דקר את המאבטח. רכנתי על המחבל, נתתי לו בוקס למטה מתחת לחגורה, נפצעתי קצת באצבע".

"הוא רץ באמוק לכיוון שלי, כאשר אני מבחין שגם המאבטח רץ אחריו ומפיל אותו ובשלב זה, הצטרפתי למאבק הזה ועצרתי אותו", סיפר בן אמו. "בשלב מסוים הגיעו כוחות משטרה נוספים שאזקו אותו ולקחו אותו לצד, שם עשו לו חיפוש נוסף לבדוק אם יש עליו משהו נוסף. אחרי שווידאו שאין שום דבר לקחו אותו למשטרה להמשך חקירה".

הבוקר, סיפר בן אמו בראיון לניב רסקין ב'חדשות הבוקר' בערוץ 12 כי "חשבתי שזו קטטה, אז ניסיתי להפריד בין השניים. כשהמאבטח אמר לי שמדובר במחבל, אני בעצמי רכנתי עליו ונתתי לו מכה מתחת לחגורה שנטרלה אותו, עד להגעת כוחות הביטחון. תוך חמש דקות הגיעו כל הכוחות, הפשיטו ואזקו אותו. אמנם לא הייתי חמוש אבל יש לי עבר בקרב מגע וקראטה אז לא חששתי".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי אמר לשוטרים ולנהג המונית כי "יש פה מנגנון מדהים של אוכלוסיה, של ציבור, של אזרחים, וזה מתחיל במאבטח, גיבור אמיתי, הראשון שרץ ומיד אחריו האזרח והשוטרים. כאן זה המקום היחידי בעולם, שכאשר יש אירוע אנשים לא בורחים, אלא רצים ומגיבים. והמאבטח הגיב תוך שניה, רץ ותפס המחבל, אחריו מגיע אזרח, ושניה אחרי זה מגיעים השוטרים. בסה"כ יש פה סוג של מנגנון שכל מרכיב בו הנו חלק ממערך הביטחון, כל אחד נותן את החלק שלו לביטחון הציבור, ויש לנו במה להתגאות בעיר הזאת בכל המובנים שלה".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת אמר כי "זה המקום להגיד לכם 'שאפו', החתירה למגע, זה המפתח, להיות עירני. ראית משהו ורצת, עירנות אזרחית שקיימת בירושלים וכל הזמן העיניים פתוחות".

המחבל דוקר את המאבטח (מצלמת אבטחה)

השוטרים שהשתלטו על המחבל סיפרו כי "בלי לחשוב פעמיים, תוך דקה הגענו לתחנה המרכזית והבחנו בפצוע ובמחבל, ומיד רצנו כדי להפסיק את העבירה, וידאנו שאין עליו כלי תקיפה ועצרנו אותו".

אופק, בנו של המאבטח, אמר כי "אני יודע שהוא עשה את זה כדי למנוע פגיעה יותר רצינית. כנראה שהמחבל היה נראה חשוד מלכתחילה, ומטרתו הייתה להיכנס לתחנה המרכזית כדי לבצע פיגוע המוני. אבא שלי החליט לסכן את עצמו כדי להציל אחרים".

ד"ר עפר מרין, ראש מערך הטראומה בבית החולים אמר אמש כי "המאבטח הגיע אלינו במצב קשה מאוד, הוכנס לחדר הטראומה ועבר ניתוח מיידי. הסכין פגעה לצערנו בלב. מצבו התייצב והוא הועבר לטיפול נמרץ מורדם ומונשם". עם זאת הוסיף מרין כי "לא ניתן לומר שלא נשקפת לו סכנה".

המחבל, יאסין אבו אל-קרעה, בן 24 מאזור שכם, הגיע לכניסה הראשית בתחנה המרכזית, שלף סכין ודקר את המאבטח. המחבל נמלט לכיוון רחוב יפו ונלכד כעבור זמן קצר.

המחבל מועבר לחקירה (צילום: דוברות המשטרה)

למחבל אין עבר ביטחוני והוא הועבר לחקירת שב"כ. מהחקירה הראשונית עולה כי הוא במתווה של "מפגע בודד", עם זאת המשטרה מחפשת אחר חשוד שסייע לו.

אל-קרעה מחזיק בהיתר עבודה במרחב קו התפר, אך אין לו היתר שהייה בישראל. מסקירת האמירות שלו ברשתות החברתיות, עולה כי הוא כנראה הושפע מגל ההסתה בעקבות ההכרה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל.

"ירושלים היא בלב, בעיניים ובדם. נשבעתי להחיות את אדמתה", כתב המחבל לאחרונה.

התפללו לרפואת המאבטח אשר בן סעדה - לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

השוטרים ונהג המונית מקבילת סיכת הוקרה (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר