קואליציה רעועה

נתניהו הזעיק את אלקין בניסיון להשיג רוב לחוק המרכולים

הרוב של החרדים להעברת 'חוק המרכולים' של השר דרעי עומד על קול אחד בלבד, בעקבות כך ראש הממשלה הזעיק את השר אלקין לגייס רוב. החרדים שוקלים להפסיק להצביע עם הקואליציה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ואלקין (ארכיון. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הסיעות החרדיות התעוררו הבוקר (שני) ליום נוסף בו ינסו להשיג רוב לחוק המרכולים של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ולהעבירו בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, לאחר שנכשלו בניסיון להעבירו בשבוע שעבר בעקבות המצב הקואליציוני.

במצב הנוכחי, כש'ישראל ביתנו' הודיעה שחברי הכנסת שלה יצביעו נגד החוק וכך גם חברי הכנסת שרן השכל ויהודה גליק, הרוב של החרדים הוא דחוק ועומד על קול אחד בלבד.

בניסיון להרגיע את הרוחות, ראש הממשלה בנימין נתניהו "גייס למילואים" את השר זאב אלקין, בכדי שזה ינסה לסדר רוב לחוק המרכולים.

בקרב ראשי המפלגות החרדיות עולה האפשרות לפיה יודיעו לראש הממשלה: כל עוד החוק לא יעבור, ש"ס ו'יהדות התורה' לא ישתתפו בהצבעות במליאת הכנסת, אך טרם התקבלה ההחלטה.

נתניהו עצמו ינחת בצהריים בישראל ומשדה התעופה יעשה את דרכו למליאת הכנסת, בכדי להשתתף בהצבעות, זאת לאחר שאתמול הודיע לראשי סיעות הקואליציה כי בקשתו היא שכל חברי הכנסת יהיו בכל ההצבעות בכדי לאפשר לקואליציה להעביר את החוקים.

"אם לא נצליח להעביר את החוק, וכך לא יעברו חוקים נוספים, הרי שהממשלה לא מצליחה למשול וזה יגרור את המערכת לבחירות - שאף אחד לא רוצה בעת הזו", אומרים הח"כים החרדים.

ל"כיכר השבת" נודע כי השר דרעי העביר אמש לראש הממשלה את המסר הבא: "המרכולים זו הצעת חוק ממשלתית. אם הממשלה לא יודעת להעביר חוק שלה אז היא בבעיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר