סדר יומו של הנשיא

טראמפ מצייץ מהמיטה, שותה קולה מפחיות ומתחיל לעבוד מאוחר

לא פחות מ-60 ממקורבי טראמפ ואנשים מסביבתו תושאלו לפני פרסום תחקיר עסיסי ב'ניו יורק טיימס' על סדר יומו - וזה, כך מתברר, מוזר במיוחד אך מסביר את תופעת "טראמפ בטוויטר" (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ (צילום: shutterstock)

מתחקיר מקיף שהתפרסם אתמול (ראשון) בארה"ב עולה, כי הנשיא דונלד טראמפ צופה 4-8 שעות ביום בערוצי החדשות בכבלים, שותה כ-12 פחיות דיאט קולה ומגיע לחדר הסגלגל - המקום ממנו מנהלים נשיאי ארה"ב את העולם - רק בשעה 9.30 בבוקר , אף שהוא מתעורר כבר ב-5.30.

שלושת כתבי עיתון ה'ניו יורק טיימס' - מגי הברמן, גלן תראש ופיטר בייקר - הגיעו לפרטים עסיסיים אלו ואחרים בתום שיחות עם לא פחות מ-60 אנשים בבית הלבן ומחוצה לו. "גם אחרי שנה בתפקיד, טראמפ עדיין בטוח שהנשיאות היא תוכנית ריאליטי שבה תפקידו העיקרי הוא להיאבק ביריביו", הם כותבים בפתח התחקיר המסקר.

"עבור נשיאים אחרים, כל יום הוא מבחן כיצד לנהל מדינה, אבל עבור טראמפ כל יום הוא מאבק של שעה אחר שעה לשימור עצמי. הוא עדיין מתווכח על הבחירות של לפני שנה, ועל הקיר מחוץ למשרד תלויה מפה צבעונית שמדגישה את המחוזות שבהם ניצח בבחירות".

וזהו סדר יומו, לפי הכתבה: הדבר הראשון שטראמפ עושה כשהוא מתעורר זה צפייה בחדשות - פוקס ניוז הימני, MSNBC השמאלני וגם ב-CNN אותו הוא מרבה לתקוף.

צייץ את עצמו חובט ב-CNN (צילום ארכיון: מתוך חשבון הטוויטר הנשיאותי)

לאחר מכן הוא לוקח את האייפון ומתחיל לצייץ, לעתים קרובות כשהוא עדיין שכוב במיטתו. מכאן אולי ניתן להבין חלקית את פשר ציוציו המוזרים פעמים רבות.

לחדר הסגלגל הוא מגיע כאמור בסביבות 9:30 בבוקר. ראש סגל הבית הלבן, ג'ון קלי, מנסה מדי פעם לשכנע אותו להגיע מוקדם יותר ולעצור את שטף הציוצים האינסופי, אך עד כה כידוע הוא נכשל בזה.

הצלחה מסוימת קלי כן יכול לרשום, לאחר שחסם חלק משטף המידע שטראמפ נהג לאסוף מאתרי קונספירציה ימניים, ולצייץ בהתאם, אך גם זה נעצר בסופי השבוע האחרונים אותם בילה טראמפ באחוזת מאר א-לאגו בפלורידה.

בישיבות עם טראמפ ישנו "חוק" בלתי כתוב: אף אחד לא נוגע בשלט הטלוויזיה חוץ ממנו. המכשיר תמיד דלוק , גם אם הווליום מושתק, ואת מה שטראמפ מחמיץ הוא משלים אחר כך בצפייה בהקלטות.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עדיין חייב לראות את שמו בכותרות, אף שהוא האדם המדובר ביותר בעולם. אחד מיועציו הבכירים לשעבר מצוטט ב'ניו יורק טיימס' כי "בנסיעות לחו"ל, יומיים של שקט הם המקסימום שטראמפ יכול לשאת בלי לראות את עצמו בטלוויזיה".

בארוחת ערב בקומת המגורים בבית הלבן מאחר טראמפ אנשים קרובים, ולאחריה הוא מקפיד לא לפספס את תוכניתו של המגיש דון למון ב-CNN, אותו הוא מאוד מתעב, תוך שהוא רוטן בקול רם, ולעתים מצייץ בעקבות כך הערה עצבנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר