לאחר הניצחון

פוטין בביקור פתע בסוריה: הורה על הוצאת כוחותיו מהמדינה

בפעם הראשונה דרכו היום רגליו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על אדמת סוריה, לה סייע בנצחונה על דאע"ש. הוא הודיע על הוצאה מדורגת של הכוחות הרוסים מהמדינה (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פוטין ואסד בפגישתם הקודמת (צילום: מתוך ynet)

בדרכו למצרים, הגיע היום (שני) במפתיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לביקור בסוריה, פגש בבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים ליד לטקיה את הנשיא בשאר אסד והודיע על נסיגת כוחות רוסיים מסוריה.

לפי דיווח סוכנות הידיעות הרוסית, פוטין אמר כי "צבאות רוסיה וסוריה השמידו תוך שנתיים בלבד את אחד מארגוני הטרור המשמעותיים ביותר בעולם. עכשיו הוריתי למשרד ההגנה ולראש המטה הכללי להתחיל בנסיגת כוחות הצבא הרוסיים לאתרים קבועים".

יצויין, כי זהו ביקורו הראשון של פוטין בסוריה והוא נערך לאחר שכוחות אסד בסיוע חיפוי אווירי רוסי השתלטו מחדש על רוב שטחי המדינה והסיגו או הרגו את מחבלי דאע"ש (המדינה האסלאמית).

דאע"ש בסרטון איום: "נגיע אליך, פוטין הכלב" (צילום ארכיון: דאעש)

בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דווח, כי הנשיא הרוסי הודה לחיילים הרוסים על השלמת משימת הלחימה בסוריה: "לא נפסיק להילחם בטרור בגלל הרוגים. הזיכרון שלהם ייתן לנו כוח נוסף למגר את הרשע. לא נשכח את אלה שמתו בלחימה בטרור בסוריה, אך קיבלתי החלטה להשיב חלק ניכר מהכוח הרוסי מסוריה".

לדבריו, "אם הטרוריסטים ירימו את ראשיהם שוב, אנחנו נתקוף כפי שלא נראה קודם לכן". עוד הוא אמר שסוריה שמרה על עצמה כמדינה ריבונית עצמאית.

הנשיא הסורי אסד מצידו הודה לפוטין על ההשתתפות היעילה של הכוחות הרוסיים במלחמה בטרור בסוריה, ואמר: "העם הסורי לא ישכח את מה שעשו אנשי צבא רוסיה, לאחר שהתערבב דמם של החללים הרוסים בזה של החללים הסורים. הדם המשותף שנספג באדמת סוריה חזק יותר מהטרור, וזכרם והקרבתם של החללים משני הצבאות יהיו למשואה עבור הדורות הבאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר