"הכרה בי-ם - מאפשרת שלום"

נתניהו מסכם מהמטוס את ביקורו באירופה • צפו

בסרטון וידאו מהמטוס בהמתנה להמראה משדה התעופה המושלג, סיכם ראש הממשלה נתניהו את ביקורו באירופה • "אני מת לחזור לארץ", אומר נתניהו בסיפוק • צפו (אקטואליה)

(צילום: דף הפחייסבוק של ראש הממשלה)

בסרטון וידאו מהמטוס בהמתנה להמראה משדה התעופה המושלג, סיכם ראש הממשלה נתניהו את ביקורו באירופה. "אני מת לחזור לארץ", אמר נתניהו ותיאר את פגישותיו המדיניות שערך. יצוין כי המראתו של נתניהו התעכבה בשעתיים בעקבות מזג האוויר.

מוקדם יותר נועד עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני במטה המועצה האירופית בבריסל ולאחר מכן נפגש עם שרי החוץ של האיחוד.

בדבריו, אמר ראש הממשלה: "אירופה וישראל הן שותפות חשובות בשלושה תחומים מרכזיים - בתחום הביטחון, בתחום השגשוג ובתחום השלום. בביטחון, המודיעין הישראלי מנע עשרות פיגועי טרור, רבים מהם על אדמת אירופה, ואני חושב שחיים של אנשים רבים ניצלו תודות לאותו שיתוף פעולה שהוא מוכר היטב לשירותי הביטחון של ממשלות אירופיות רבות.

נתניהו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני (צילום:לע''מ)

"אנו נמשיך לעשות זאת כחלק ממאבקנו המשותף נגד טרור. באותה מידה, אני חושב שהבעיה הגדולה מולה ניצבת אירופה היא זרם האנשים שנמלטים משדות הקרב במזרח התיכון, והמזרח התיכון מאוים הן ע"י דאע"ש, כלומר ע"י הזרם הסוני של האסלאם הקיצוני, והן ע"י הזרם השיעי של האסלאם הקיצוני, בהובלת איראן. ישראל היא הגורם החזק ביותר במזרח התיכון שמונע את התפשטות האסלאם הקיצוני, לא רק מונע התקפות של דאע"ש באירופה, אלא גם מונע את קריסתם של אזורים שלמים הסמוכים לישראל שאחרת היו נכבשים ע"י אותם אסלאמיסטים קיצוניים שמבריחים מיליונים של אנשים לאירופה. אנו עושים זאת כמובן כדי להגן על עצמנו, אבל בתוך כך אני מאמין שישראל ממלאת תפקיד ביטחוני חשוב מאוד לעמי אירופה בדרכים שלא תמיד מובנות, אבל מוערכות יותר ויותר ע"י הממשלות הרלוונטיות.

"הנקודה השנייה היא שגשוג. אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה גדולה בעולם. העתיד שייך למחדשים. לפני עשר שנים, עשר החברות המובילות בעולם היו חמש חברות אנרגיה וחברה אחת של טכנולוגיית מידע. בתוך עשור בלבד, זה התהפך לגמרי – חמש חברות טכנולוגיית מידע נמצאות כעת בראש הרשימה, כאשר נותרה חברת אנרגיה אחת שצנחה מהמקום הראשון למקום החמישי. המהפכה היא בדמות נתוני עתק, בינה מלאכותית וקישוריות. תעשיות חדשות נוצרות יש מאין. לישראל יש כעת תעשיית רכב. מעולם לא הייתה לנו תעשיית רכב. לאירופה יש רכבים רבים. תעשיית הרכב שלנו זוכה להשקעות של עשרות מיליארדי דולרים, לרבות 15 מיליארד דולר רק לפני מספר חודשים כאשר אינטל רכשה את החברה הישראלית לרכבים אוטונומיים. לא היה לנו את זה. יש לנו 500 חברות הזנק רק בתחום של רכבים אוטונומיים, וייז, ומיקור המונים שהם חשובים ומשנים את פניה של התחבורה. אני נותן את זה כדוגמה אחת בלבד.

"דוגמה נוספת - רפואה דיגיטלית, שגם היא מפותחת בישראל. חקלאות מדויקת, טכנולוגיית מידע, סייבר. ישראל זוכה היום ל-20% מההשקעה העולמית הפרטית בהגנת סייבר. האם אתם יכולים לחיות בלי הגנת סייבר? האם אתם יכולים להגן על חשבונות הבנק שלכם, רשתות החשמל שלכם, התעופה האזרחית שלכם, הרכבים שלכם בעתיד? אתם זקוקים להגנת סייבר. ישראל היא שותפה עולמית. לכן השותפות בין ישראל ואירופה היא חיונית ולדעתי היא חשובה לא רק לנו, וכמובן שהיא חשובה לנו אחרת לא הייתי כאן, אבל אני חושב שהיא חשובה גם לאירופה. ומדינות רבות ברחבי העולם מבינים שישראל היא שותפה מרכזית בחדשנות, וחדשנות זה העתיד. זאת הנקודה השנייה.

"אגב, מצאנו גם גז, ובדיוק השלמנו מזכר הבנות עם כמה מדינות אירופיות, עם קפריסין, יוון ואיטליה. אולי אתם מכירים את זה. אנחנו בוחנים בימים אלה את הרעיון של צינור גז משדות הגז שלנו לאיטליה. זה יהיה חשוב מאוד גם לכלכלת אירופה. חדשנות, אנרגיה וכל דרך אחרת, אנו מאמינים שאנו שותפים טבעיים.

"שלישית – שלום. ידה של ישראל מושטת לשלום לשכניה הפלסטינים מזה מאה שנים, הרבה לפני הקמת המדינה וגם אחרי הקמתה. במשך חמישים שנה, לפני שהייתה התנחלות אחת או סוגיה טריטוריאלית אחת, היינו נתונים למתקפות בלתי פוסקות.

"הותקפנו לא בגלל פיסת שטח כזאת או אחרת, אלא בגלל שהרעיון של שטח כלשהו, של קיומה של מדינה יהודית, של מדינת לאום עבור העם היהודי בגבולות כלשהם נדחה ע"י שכנינו. זה מה שהוביל לסכסוך וזה מה שמנציח את הסכסוך. אתם רואים את זה בעובדה המצערת שהפלסטינים שוללים את עצם זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ומכחישים את ההיסטוריה שלנו. ירושלים היא בירתו של העם היהודי מזה 3,000 שנה, מאז שהיא הוקמה ע"י דוד המלך. הדבר מתועד היטב בהיסטוריה של התנ"ך. גם לאחר מכך, כאשר יהודים בגטאות של אירופה התפללו "בשנה הבאה בירושלים", מעולם לא איבדנו את זיקתנו, ועם זאת, הזיקה הזאת מוכחשת בפורומים של האו"ם ובהחלטות נלעגות של אונסק"ו שחותרים להכחיש את ההיסטוריה ולהכחיש את האמת ההיסטורית. ירושלים היא הבירה של מדינת ישראל מזה 70 שנה. אני חושב שמה שעשה הנשיא טראמפ הוא להניח את העובדות כפי שהן על השולחן. השלום מבוסס על המציאות, השלום מבוסס על הכרה במציאות, ואני חושב שהעובדה שירושלים היא בירת ישראל ברורה היטב לכל אלה מבינכם שמבקרים בישראל, רואים היכן נמצא משכן הכנסת שלנו, היכן נמצא משכן הממשלה שלנו, המשרד שלי, משרד הנשיא, בית המשפט העליון. ירושלים היא בירתה של ישראל. איש אינו יכול להכחיש זאת. זה אינו סותר את השלום. זה מאפשר את השלום כיוון שההכרה במציאות היא מהות השלום, היא עמוד התווך של השלום.

"ישנו כעת מאמץ של הממשל האמריקני להציג תכנית שלום חדשה. אני חושב שצריך לתת סיכוי לשלום, אני חושב שצריך לראות מה מונח על השולחן ולראות אם אפשר לקדם את השלום, אבל ישנו מקום אחד שממנו צריך להתחיל – להכיר במדינה היהודית. הסוגיה תמיד הייתה המדינה היהודית, והגיע הזמן שהפלסטינים יכירו במדינה יהודית וגם יכירו בעובדה שיש לה בירה, והיא קרויה ירושלים. אני מאמין שאף על פי שאין לנו עדיין הסכם, זה מה שיקרה בעתיד. אני מאמין שכל או רוב מדינות אירופה יעתיקו את שגרירויותיהן לירושלים, יכירו בירושלים כבירת ישראל, ויפעלו יחד איתנו בעוצמה למען ביטחון, שגשוג ושלום.

"אני מודה לכם על ההזדמנות הזאת להציג את העמדות הללו שאני בטוח שיעמדו במוקד שיח רציני עם שרי החוץ. זאת הזדמנות מצוינת וחשובה. אירופה היא חשובה. זאת הסיבה שאני כאן".

נתניהו נפגש עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני (צילום: אבי אוחיון, לע''מ)
(צילום: אבי אוחיון, לע''מ)
(צילום: אבי אוחיון, לע''מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר