ליל שישי בכיכר

אלי'ז: מגיעים בשביל הצ'ולנט, נשארים בשביל הנייעס

בכל השבוע מגישים שם מזון מהיר, ובליל שישי המקום הופך לצ'ולנטיה עמוסה בבחורים מישיבות מיר וברסלב הסמוכות, תיירי שכונות חרדיות וצעירים חובשי כיפות סרוגות (אוכל)

הגעתם לצ'ולנט או לנייעס? (צילום: כיכר השבת, מוזיקה: יוסף משה כהנא / 'מזרח טיש')

על התפר שבין שכונת בית ישראל למאה שערים, יושבת מסעדת אלי'ז. כלומר, סניף אחד משלושת סניפיה. בכל ימות השבוע מגישים שם מזון מהיר, וכשיורד הערב של יום חמישי, המקום הופך לצ'ולנטיה מבוקשת, בעיקר בקרב בני ישיבות. השולחנות של אלי'ז עמוסים ורוב הסיכויים שתחלקו שולחן עם אנשים שאתם כלל לא מכירים, אך תכירו בעוד דקה כשתגלו שהם מחותנים עם השכנים שלכם והבן-דוד של ההוא מימינכם עבד איתכם פעם, והנה כבר יש על מי ועל מה לדבר.

סמוך מאוד למקום נמצאות ישיבת מיר וישיבת "חוט של חסד" של הרב שלום ארוש, ותלמידיהן גודשים את אלי'ז, בחורים צעירים, מלאי להט ודעות מוצקות על כל דבר שבעולם. החלל אינו גדול והחורף בחוץ רק עושה חסד עם הסועדים ומספק תירוץ נהדר למלא את המקום, והנה קיבלתם דבוקה אנושית (מילולית) מסקרנת שמורכבת מכל קצוות הקשת הדתית-חרדית.

העובדה שהמקום כל כך פופולרי בין בחורי ישיבות ככל הנראה נעוצה בכך שהבעלים, אלי וברל פרי, הצליחו להעתיק את הרוח הישיבתית התוססת משנותיהם כבני ישיבה בעצמם לחוויית ליל שישי שכל בחור יתחבר אליה.

לשולחן הוגשה לנו צלחת צ'ולנט סמיך ומעלה אדים, עם נתח בשר נדיב ורך, קישקע, תפוחי אדמה וקטניות. הביס הראשון עונה על השאלה מדוע מגיעים לכאן כולם: ללא ספק, זה הצ'ולנט. הנייעס זה רק תופעת הלוואי (אחת מהן).

חשבון בבקשה

מנת צ'ולנט רגילה - 35 שקלים
מנת צ'ולנט "מלכים" - 55 שקלים

אלי'ז, ירושלים: עמלים 5, בית ישראל | שמואל הנביא 114 | הפסגה 10, בית וגן

בשבוע שעבר ביקרנו בשאבעס ביסטרו ולפני שבועיים באלט נוי שטעטאל'ע

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר