סיפור ההצלחה של עומר אדם

ויתר על הון עתק למען השבת והפך לאמן המצליח בישראל

חודשים אחרי שהסכים לוותר על יותר ממיליון ש"ח - אולם לא הסכים לחלל שבת, הזמר המזרחי עומר אדם הופך לאמן המצליח בישראל, עם מאות מיליוני צפיות ביוטיוב והכנסות ענק. קידוש ה' (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עומר אדם. ארכיון (צילום: Jorge Novominsky/Flash 90)

עשה כבוד לשבת והפך לזמר המצליח בישראל: הוא רק בן 24, צנוע, שקט ומשתדל מאוד שלא להתבלט, אבל בשנים האחרונות הוא הפך לאחד האמנים המוערכים והמשפיעים בישראל. הוא מגיע מבית מסורתי, ובשנתיים האחרונות הוא "התחזק" עוד יותר, החל להניח תפילין בקביעות, להשתתף בשיעורי תורה ולהקפיד על שמירת שבת.

הזמר המזרחי עומר אדם שבר את שיאי הצפייה ברשת יוטיוב, וצבר כ-400 מיליון (!) צפיות לשיריו. הוא מהאמנים הכי מחופשים בגוגל ורושם כמות הורדות אדירה בסלולר, הופעות סולד אאוט בקיסריה, בהאנגר, בהיכל מנורה, היכל הפיס ארנה ועוד, ומאחוריו מכירות אלבומי זהב ופלטינה ושרשרת להיטי ענק ברדיו ובשטח שלא מביישת קריירות של אמנים שנמצאים על המפה כמה עשורים.

לדברי מכריו וידידיו, אין ספק שההצלחה הגדולה והסיעתא דשמיא לה הוא זוכה, מגיעה בשל שמירת השבת. "עומר תמיד היה קשור לרוחניות במידה כזו או אחרת", מספר אחד ממקורביו, "אבל בשנה האחרונה ניתן לראות אותו בשיעורי תורה רבים. הוא מקפיד שלא להחסיר".

מי שנחשב לידיד אישי שלו, הוא איש העסקים החרדי אבישי נריה. במהלך אחד האירועים הופיע אדם בביתו יחד עם אמן המוזיקה החסידית מרדכי בן דוד, ומאז הפכו השניים לחברים קרובים. נריה נמצא עם עומר בקשר קרוב, לצד עוד ידידים חרדים שנמנים על חוג מקורביו, ביניהם איש העסקים דוד הלפרין ואיש התקשורת מנחם טוקר.

עומר אדם ומידד טסה באמירת סליחות. ארכיון (באדיבות המצלם)

עומר אינו מרבה להתראיין, אך לדברי מכריו הוא עצמו מרבה לייחס את ההצלחה הגדולה שלו לאמונה בהקב"ה, ולחיזוק הרוחני בחייו. "עומר מגיע לא פעם לבני ברק ואוהב ללמוד תורה, אפשר לראות עליו את החיבור הרוחני לתורה", מספר אחד מידידיו הטובים.

בשבוע הבא ייערך בישראל "הפסטיגל", לרגל חג החנוכה. האירוע נחשב לאחד האירועים המוזיקליים הגדולים בישראל מידי שנה, והאמנים והזמרים המשתתפים בו הינם מהליגה הראשונה של אנשי הבידור. השנה, כזכור, ביקשו המפיקים לשלב בו את עומר אדם, וכשנודע לו כי החוזה כולל גם עבודה בשבת, הוא הודיע באופן נחרץ וברור כי הוא מוותר על הסכום, בן יותר ממליון ש"ח, משום שאיננו מסכים להופיע ולחלל את השבת.

אדם עם השדרן החרדי מנחם טוקר (אינסטגרם)

בעקבות כך, שינו המפיקים לראשונה בהסטוריה את הכללים, והוחלט כי המופע יתקיים רק בימי חול. "בזכות ההתעקשות שלו על שמירת השבת הוא הצליח לגרום שרבבות ילדים והוריהם לא ייאלצו לחלל את השבת".

"כן, רבותיי, אני מעריץ את עומר אדם", כתב עליו בשנה האחרונה העיתונאי ידידיה מאיר בטורו ב"בשבע". "לא את הקול שלו (שאני בקושי מכיר), גם לא את השירים שלו (כנ"ל), וכמובן שגם ביום חול לא אקח את ילדיי לפסטיגל. ובכל זאת, אני מעריץ את הצעיר בן ה‑23 שהסכים לוותר על המון המון כסף בגלל ערך. ועוד איזה ערך".

במהלך החודשים האחרונים, הפכו ההופעות של אדם ל"סולד אאוט" באופן קבוע. השבוע, תוך זמן קצר לאחר פתיחת הקופות למופע בהשתתפותו, נסגרה ההרשמה למכירת כרטיסים לאחר שכולם נמכרו. "אין ספק שכל הסיעתא דשמיא שהוא זוכה לה היא בגלל הכבוד שלו לשבת" מסכמים הידידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר