בארץ ובעולם

"היחיד ששרד"; "ידע לאזן" - כך סוקרה פטירת מרן הרב שטיינמן בתקשורת הכללית

כלי התקשורת בארץ ובעולם, בשלל ערוצי המדיה, השתדלו היום להפגין בקיאות ואמפתיה באשר לפטירתו והלוויתו של גדול הדור מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן • מרתק (ברנז'ה)

הכותרות בתקשורת הישראלית והעולמית (סריקה)

מאות אלפי בני אדם ליוו היום (שלישי) למנוחות את מרן הגאון רבי אהרון יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל בעיר בני ברק, וב"כיכר השבת" הועברו לאורך כל היום דיווחים שוטפים על מסע ההלוויה - ולאחריה.

מתברר, כי גם כלי התקשורת הכלליים בישראל ובעולם סיקרו בהרחבה את הלווייתו ואף הביעו את התפעלותם מאישיותו הצנועה אשר באה לידי ביטוי בצוואתו.

תחילה, עם היוודע הבשורה המרה, יצאו כלי התקשורת בדיווחים הבאים: אתר ynet פרסם תחת הכותרת הראשית "הרב אהרון לייב שטיינמן הלך לעולמו", כי "בכיר הרבנים הליטאים, ממנהיגי הציבור החרדי, הלך לעולמו בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק בגיל 104. הרב, שהיה ממנהיגי מפלגת יהדות התורה, העדיף להקדיש את זמנו ללימוד תורה - אך השפעתו על מהלכים משמעותיים של כל המפלגות החרדיות הייתה רבה. מאות אלפים צפויים להשתתף בהלווייתו. כשבגוף הכתבה הובא לקוראים סיקור קצר על חייו והשפעתו".

אתר 'וואלה! NEWS' יצא בכותרת: "הלך לעולמו מנהיג הזרם החרדי-ליטאי הרב שטיינמן", והמשיך: "הרב, בן 104, אושפז לאחרונה לעתים תכופות בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק בשל בעיות בריאות. הנשיא ריבלין: 'נשא על כתפיו את כל כובד הקיום של העם היהודי'. ח"כ הרצוג: 'אשריו שזכה להעמיד דורות רבים של תלמידי חכמים'".

'חברת החדשות' עלתה אף היא עם הכותרת: "הרב אהרון לייב שטיינמן הלך לעולמו", וכתביה סיקרו "מנהיג הציבור הליטאי נפטר בביה"ח בגיל 104, לאחר שהיה מאושפז במשך שבועות והלילה לקה בלבו. הרב שטיינמן שנחשב לסמכות הבכירה בקרב החרדים הוביל קו פרגמטי ונלחם באפליה במוסדות החינוך".

הכותרת באתר 'ישראל היום'

בהמשך היום לאחר שהוקראה צוואתו של ראש הישיבה, יצאו כל כלי התקשורת בכותרות ראשיות, בהתפעלות מפשטותו וצניעותו של מרן. באתר ynet נכתב: "צוואת הרב שטיינמן: אל תקראו לי צדיק: 'אל תספידו אותי, אל תכתבו עליי מאמרים, מספיקים לי עשרה אנשים בהלוויה, אל תכנו אותי בתארים, אל תבטלו תורה בגללי, ואני מייעץ גם לא לקרוא לילדים על שמי'. צוואתו של הרב אהרן לייב שטיינמן, שנקבר היום, מעידה כאלף עדים על אישיותו". בגוף הכתבה הובאה הצוואה במלואה.

"חברת החדשות" כתבה: "'אל תספידו או תכנו אותי צדיק' – ההלוויה הפשוטה, אם כי מרובת משתתפים, של הרב אהרון שטיינמן, היא תולדה של הצוואה הצנועה שהותיר אחריו המנהיג החרדי-ליטאי עם פטירתו. בהנחיותיו ביקש הרב בין היתר שלא לקרוא לילדים על שמו, לא לכתוב עליו מאמרים בעיתון ושהמצבה תהיה הכי פשוטה שיש - זוהי רשימת ההנחיות שהותיר אחריו הרב שטיינמן".

ב'וואלה! NEWS' נכתב: "'לא לכתוב עליי בעיתון ולא לשאת הספדים': צוואת הרב שטיינמן נחשפת' - מנהיג הציבור החרדי-ליטאי שהלך לעולמו הורה לתלמידיו שלאחר לכתו "לא יבזבזו זמן" על ימי השבעה והשלושים וביקש כי המצבה שתוצב על קברו תהיה "הכי זולה ופשוטה". הרב, שמת בגיל 104, בילה את חייו בדירת שני חדרים וחצי בבני ברק שמעולם לא שופצה".

בכל אמצעי התקשורת הובעה התפעלות מפשטותו וצניעותו, שממבט ראשון נראית כלא תואמת לעוצמת השפעתו על כלל הציבור החרדי, בערוצים 12 ו- 13 שידרו משדר מיוחד, של חברת החדשות, לאורך כל שעות הלוויה, וכך גם נהג 'כאן 11' מבית תאגיד השידור הישראלי, ואת מהדורות החדשות המרכזיות הלילה פתחו כולם, כולל ערוץ עשר, בכתבות המסקרות את היום הכואב.

גם בתקשורת הבינלאומית הופיע סיקור נרחב על פטירת והלווית מרן הגראי"ל שטיינמן. הצהובון הבריטי רב התפוצה, ה'דיילי מייל', כתב: "היום נפטר אחד הרבנים החזקים והמשפיעים - והמנהיג הרוחני של היהודים החרדים בעולם, אלו ממוצא אירופאי ושאינם חסידים".

עוד נכתב: "בעקבות פטירת הרב יוסף שלום אלישיב בשנת 2012, קודמו בתפקיד, הפך הרב שטיינמן למנהחיג וגדול הדור. הוא היה ידוע בפסיקותיו הפרגמטיות יחסית ובאורח חיים צנוע ביותר, נקרא לעתים קרובות להחליט על עניינים רגישים, דוגמת עד כמה צריכה הקהילה החרדית להשתלב בחברה הישראלית והאם עליה לאמץ את הטכנולוגיה ולרכוש השכלה גבוהה. הרב היה אדם שידע לאזן כראוי את צרכי הקהילה עם צרכי הפרט, ומורשתו - גדולה מאד".

ה'דיילי מייל' הבריטי

ה-BBC, ערוץ החדשות הבריטי הנחשב, תיאר: "הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, שנתפס כגדול הדור ומנהיגו, נפטר היום בבית החולים בגיל 104. נשיא מדינת ישראל ראובן ריבלין אמר היום ש'הרב נשא את כל משקל קיומו של העם היהודי על כתפיו. יצויין, כי הרב שטיינמן היה היחיד מבני משפחתו ששרד את הכיבוש הנאצי במזרח אירופה".

"הרב נחשב לאחד הקולות הבולטים בסכסוך הפוליטי בתוך ישראל בוויכוח הנצחי על השאלה אם יהודים חרדים פטורים מהשירות הצבאי", נכתב באתר ה-BBC בשפה הערבית. "אפילו ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו דיבר בשבחו".

"הסתיימה מנהיגותו של הרב שטיינמן על הקהילה הליטאית בתוך החברה החרדית בישראל. מעתה, הרבנים חיים קנייבסקי וגרשון אדלשטיין ישלטו עליה", הוא מציין.

גם שאר כלי התקשורת הערביים סיקרו בהרחבה: "הרב שטיינמן שלט והנהיג את הקהילה הליטאית", נכתב באחד מהם. בכלי תקשורת אחר נכתב: "עם פטירתו של הרב שטיינמן, נגמר עידן המנהיגים - הרב עובדיה יוסף שנחשב למנהיג הרוחני של יהדות ספרד, והרב אלישיב, היו מנהיגים גדולים גם הם, וכעת עם פטירת הרב שטיינמן נגמר עידן המנהיגים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר