"מחובתינו להגדיל כבוד התורה"

הגר"ח: "מרן כעת מרוצה מאוד - מכל שבח שאומרים עליו"

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי התייחס לצוואתו המטלטלת של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל שלא לכבדו ולהספידו והורה כי "כעת, מרן זלה"ה, מרוצה מאוד מכל שבח שאומרים עליו" (דיין אמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

למרות צוואתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן זצ"ל שהורה ברוב ענוונותו שלא להספידו ושלא לכתוב עליו בעיתונים ובמודעות, בצוואה שהסעירה וריגשה את עם ישראל, הרי שהבוקר (רביעי) חולקים כולם כבוד אחרון לכבודה של תורה למנהיגן של ישראל.

כפי שפורסם אמש ב"כיכר השבת", מאחורי הדבר עומדת הוראתו המפורשת של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שפסק כי הצוואה מיועדת לבני המשפחה וכי על כלל ישראל מוטל לכבד את מנהיג הדור שהכל מחוייבים בכבודו.

הבוקר פרסם הגאון רבי יצחק שאול קנייבסקי מכתב בו הוא מורה בשם אביו שר התורה לכתוב על מרן ראש הישיבה זצ"ל הספדים - למרות הצוואה.

"בדבר הצוואה של מרן זלה"ה שלא לכתוב ולהספיד וכו', הורה אאמו"ר מרן הגאון שליט"א אחרי שזה מרומם את כבוד התורה ומרבה כבוד שמיים, וזה היה שאיפותיו כל הימים לזכות את הרבים, מחובתינו להגדיל את כבוד התורה, וכעת מרן זלה"ה מרוצה מאוד מכל שבח שאומרים עליו. יצחק שאול בן מרן הגאון הגר"ח קנייבסקי שליט"א".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", אמש מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי נשאל אודות צוואתו של מרן ראש הישיבה זצ"ל, והשיב כי "מרן ראש הישיבה כתב את צוואתו ברוב ענוותנו הגדולה, ומשפחתו אכן חייבת לנהוג על פיה".

"אך מאידך", הוסיף שר התורה, "כל כלל ישראל חייבים להספידו כפי שמחוייבים להספיד את גדול הדור, וכך יש לנהוג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר