הח"כית נעדרה ותיענש

יריב לוין נגד שרן השכל: "ננקוט נגדה בסנקציות"

חוק המרכולים שעבר בכנסת לאחר ששר הפנים דרעי איים בהתפטרות, גורר זעם בליכוד כלפי ח"כ שרן השכל, שהפרה משמעת ונעדרה - וכעת עוקצת את מפלגת ש"ס (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ח"כ שרן השכל (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

בעקבות היעדרותה של חברת הכנסת שרן השכל (הליכוד) מההצבעה על חוק המרכולים, מתכוונים במפלגתה לנקוט נגדה בסנקציות, והיא בתגובה לכוונה זו עקצה את ש"ס שהובילה חוק זה.

חוק המרכולים, שעבר בשעת לילה מאוחרת שלשום ברוב של 59 מול 54, קובע כזכור כי שר הפנים יוכל לפסול חוקי עזר עירוניים שיאפשרו פתיחה בעתיד של בתי עסק בשבת מחוץ לתל אביב. המפלגות החרדיות דרשו להעביר את חוק המרכולים ואת החוק המתיר לשר העבודה לשקול שיקולים של מסורת ישראל, בבואו להתיר עבודות בשבת, בהמשך לסיכום שהושג עם ראש הממשלה, לאחר התפטרותו של יעקב ליצמן מתפקידו כשר הבריאות.

לדברי שר התיירות יריב לוין, מי שבשל מצבו של ח"כ ביטן הנחקר מנהל כעת בפועל את הקואליציה: "ננקוט נגד שרן בסנקציות, אבל טרם דנו בזה. הסנקציה העיקרית כלפיה היא הכעס הגדול שיש עליה בקרב רבים מחברי הליכוד. זה יותר משמעותי מכל צעד שננקוט", אמר ל'מעריב'.

"היא יצאה קרחת מכאן ומכאן. היא התחייבה להצביע נגד ולבסוף לא השתתפה בהצבעה. הציפייה מח"כ ששייך מפלגה היא שהסתיימו דיונים בסיעה והתקבלה החלטה כולם ילכו ביחד אחרת תהיה אנרכיה. בסוף לא הצביע ולכן לא עמדה בהתחייבויות כלפי סיעתה . אף ח"כ לא מעל המערכת כולנו נבחרנו במסגרת סיעות. לא באופן אישי. לכן הכוח במפלגה כמו הליכוד שיש בה ויכוחים קשים בסוף כשמתקבלת החלטה כולם מחוייבים לה", הוסיף ל'כאן רשת ב'.

אישור חוק המרכולים (צילום: מתוך ערוץ הכנסת)

לוין גילה כי הוא הטיח בה דברים בענין זה: "שאלתי אותה אם היא חושבת שהמנדט שקיבלה מציבור בוחרי הליכוד הוא להפיל את הממשלה ושהיא תכריע מתי תתקיימנה בחירות מוקדמות. זה בעיני חוסר אחריות מוחלט. לצערי למרות הדברים האלה היא הייתה היחידה מסיעת הליכוד שלא השתתפה בהצבעה כל כך חשובה. חברי הליכוד בדרך כלל רואים את זה בעין לא יפה. גם אני לא תמיד מאושר מכל החלטה שמתקבלת".

"גם לי יש דעה בכל דבר אבל המחיר שאתה משלם כדי שאפשר יהיה להוביל אתה דברים הגדולים שאנו עושים שלפעמים אתה צריך לדעת להתפשר ולקבל את דעת הרוב. אם אתה לא מסוגל לפעול במסגרת הזאת אין שום יכולת לקיים שלטון. קואליציה זה משחק קבוצתי. איש לא נמצא מעל המערכת. לפעמים זה לא כל כך נורא לכבד את ההחלטה של ראש הממשלה. אדם שמוביל את המפלגה. מרגע שהוא שמע את כולם והתקבלה ההחלטה כולם צריכים לקיים את הדברים. אני שמח שח"כים אחרים הבינו את העניין".

ח"כ השכל מסרה בתגובה: "הודעתי שאמנע מהצבעה על חוק המרכולים, חוק של מפלגה שבקושי עוברת את אחוז החסימה ומעבירה מנדטים ממפלגת הליכוד ליאיר לפיד, וכך עשתה, כשהיא מכוונת כאמור לתנועת ש"ס שראשה השר דרעי איים להתפטר מתפקידו כשר הפנים אם החוק לא יאושר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר