בושה

דרום תל אביב: העירייה תלתה דגלים של סודן ואריתראה

לרגל פסטיבל שיוזמת עיריית ת"א נתלו שלטי המדינות סודן ואריתראה מהן הגיעו אלפי מסתננים אל דרום תל אביב. התושבים זעמו והעירייה החליטה להסיר את הדגלים (חדשות)

הדגלים שנתלו (צילום: שפי פז, מתוך ynet)

כבר שנים שדרום תל אביב נהייתה מעוז המסתננים מארצות אפריקה, אך נדמה שהצעד שנעשה על ידי העירייה עצמה הפך את העניין לכמעט רשמי. אמש (שלישי) נדהמו תושבי דרום תל אביב כשראו רכב של עיריית תל אביב מסתובב ברחובות ותולה על העמודים את דגלי מדינות אריתריאה וסודן מהן הגיעו המסתננים.

תושבי השכונה שסובלים ממכת המסתננים שלא זוכה לטיפול הולם לא נתנו לצעד הזה לעבור בשתיקה וכעבור כמה שעות הסירה העירייה את הדגלים

מובילת המחאה נגד השתלטות המסתננים על דרום תל אביב שפי פז אמרה כי "העירייה מיהרה להוריד את הדגלים. הם הבינו שעשו טעות כי תקפנו אותם בכל החזיתות. הם לא יעזו לתלות את הדגלים האלה. אמרתי להם באופן חד וברור: או שהם מורידים או שאנחנו מורידים ותולים במקום דגלי ישראל.

"בעירייה אומרים לי עכשיו שהם טעו ומבחן התוצאה מראה את זה. אני לא מבינה למה הם לא חושבים על הדברים מראש, למה לא פועלים עם 'סוף מעשה במחשה תחילה" הרפז המשיכה ותהתה האם מארגני הפסטיבל שמיהרו להתנצל על הטעות ולהתחשב ברגשות התושבים לא יכלו להשקיע רגע של מחשבה קודם? או שאולי דה היה בלון ניסוי בנוסח בואו נראה עד איפה אפשר למתוח את החבל?".

הדגלים שנתלו (צילום: שפי פז, מתוך ynet)

הדגלים שנתלו לקראת פסטיבל שמארגנת העירייה זה השנה הרביעית שמטרתו לחבר בין עברה ההיסטורי של השכונה להווה הרב-תרבותי שבה באמצעות מיצגי אומנות, וידאו והופעות חיות של מוזיקה אפריקנית. הבוקר החליטו בעירייה להוריד את הדגלים בלחץ תושבים שהתלוננו בפני המארגנים שהדבר פוגע ברגשותיהם.

בפסטיבל שנעשה בחנוכה על ידי העירייה החליטה העירייה להדיר כל סממן יהודי, ומחקה ממנו כל זכר לזהות המדינה.

מתן פלג יו"ר תנועת 'אם תרצו' אמר כי "במקום שהעירייה תייצר אווירה של מדינה ריבונית, כמקובל בכל מדינת מהגרים בעולם, בחר ראש העיר לייצר אשליית הוקרה כלפי מסתננים בלתי חוקיים שממילא רוב המדינה שואפת להחזיר לארצם".

תושבים מתוסכלים סיפרו ל"כיכר השבת" שלצערם העירייה השלימה עם המצב שנוצר וכי הם לא מתכוונים לוותר על השכונה שלהם שבסופו של דבר תחזור להיות שפויה ובטוחה, כלשונו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר