המשבר הבא?

הרפורמה של ישראל כץ שתגביר חילולי שבת

בעוד ו"משבר השבת" האחרון הגיע לסיומו בסיכום שהושג בין נתניהו למפלגות החרדיות, שאישור חוק המרכולים לאחרונה היה חלק ממנו, מודיע היום שר התחבורה על רפורמה חדשה שאף הוא מודה כי תגביר חילולי שבת (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו של כץ, היום (צילום: מתוך הפייסבוק של שר התחבורה)

שר התחבורה ישראל כץ הכריז היום (רביעי) במסיבת עיתונאים על "מהפכה גדולה בתחום מוניות השירות", שבין השאר כתוצאה מכך הן "יוכלו להמשיך לפעול גם בשבתות והפעילות שלהן בסופי השבוע צפויה לגדול", כדבריו.

כץ ציין עם זאת, כי לא ייעשה שימוש בכרטיס הרב קו בשבת ו"אין כאן פגיעה בסטטוס קוו".

"ברפורמה זו מוכנסות מוניות השירות כחלק ממערך התחבורה, תחת הרב קו, כמו כלי תחבורה נוספים", אמר כץ. מהלך זה יכלול הוזלה של התחבורה הציבורית באמצעות כרטיס יומי חופשי שיאפשר נסיעות עירוניות ובינעירוניות, ובטווח היותר ארוך אף הכנסתן גם של מוניות השירות לרב קו.

יצויין, כי בשנים האחרונות הפסיקו לפעול למעלה מ-1500 מוניות שירות בגלל חוסר כדאיות כלכלית והמטרה תהיה לצרפן כחלק ממערך התחבורה הציבורית הפועל באמצעות רב-קו. "לכן", נימק שר התחבורה, "יש כאן מהפכה".

השר כץ. יהרוס לנתניהו? (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כץ הוסיף, כי התוכנית תיעשה בתיאום עם משרד האוצר: "הרפורמה תצטרך להיכלל בתקציב המדינה. דיברתי עם שר האוצר והוא נתן אור ירוק. המטרה היא שכמה שיותר אזרחים ישתמשו בתחבורה הציבורית".

כחלק מתוכנית הוזלת המחירים בתחבורה הציבורית, הודיע כץ על הרדהה משמעותית בתעריפי התחבורה הציבורית: "כרטיס חופשי יומי לא יעלה יותר מ-60 שקלים. מקרית שמונה ניתן יהיה להגיע לתל אביב ולנסוע בתוכה ולחזור גם ברכבת באותו מחיר. אנו מתקנים עיוותים שהיו. הנסיעה בתחבורה הציבורית תהיה זולה יותר ואטרקטיבית".

צעד נוסף של הקלה בתחום זה, הוא עלייה של נוסעים בדלתות האחוריות בכל האוטובוסים, שתתאפשר עם כניסתה של הרפורמה החדשה לתוקף.

שר התחבורה ישראל כץ במסיבת העיתונאים (צילום: אוראל כהן, ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר