אאא

תוכנית הקמת הרכבל לכותל מתקדמת, לפחות בהליכי התכנון, וכחלק מכך החליטה המדינה כי רובו של תוואי הרכבל יעבור בשטח שבבעלות ציבורית, כדי למנוע ערעורים של גורמים פרטיים שיגרמו לסחבת.

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) צפויה להתכנס היום (רביעי) כדי לדון בתכנית הגרנדיוזית, ומנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי יציג אותה שם בפעם הראשונה, כשלפי הפרסום ב'ישראל היום' אישורה הסופי יארך כשנה.

עד כה תוכניות דומות נידונו בוועדת התכנון והבנייה המחוזית, אך שר התיירות יריב לוין ביצע שינוי במקרה זה במסגרתו תידון התכנית דווקא בוועדה לתשתיות לאומיות.

 כך זה ייראה. הדמייה מרתקת (הרשות לפיתוח ירושלים)

כזכור, פרויקט הרכבל התיירותי בירושלים יצא לדרך כבר ביום ירושלים האחרון, לפני כחצי שנה, כשהממשלה אישרה את הפרויקט והקציבה 15 מיליון שקלים מתקציב משרד התיירות עבור תכנונו, כחלק מחגיגות ה-50 לאיחוד ירושלים.

מסלול הרכבל, שעלותו הסופית מוערכת ב-200 מיליון שקל, ימתח על פני כ-1400 מטרים: ממתחם התחנה שבמושבה הגרמנית, עבור דרך הר הזיתים ועד שער האשפות - בדרך לכותל המערבי כאמור.