המנהלים זועמים

מתקרב למגזר החרדי? נפתלי בנט מגביר את אפליית הישיבות החרדיות

מנהלי איגוד הישיבות פנו לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה לעצור השינויים במבחני התמיכות שנועדו לדבריהם להגדיל את התקציבים לישיבות ההסדר. "שר החינוך מבקש לא רק להנציח את האפליה הקיימת אלא להגביר אותה" הם טוענים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מנהלי איגוד הישיבות פנו בימים האחרונים במכתב לשר החינוך נפתלי בנט בדרישה לעצור את השינויים אותם הוא מתכנן לבצע במבחני התמיכות במטרה להגדיל את התקציבים לישיבות ההסדר.

לדבריהם, השינויים אותם מבקש בנט ליצור יגדילו את אפליית ישיבות ההסדר לטובה לעומת הישיבות החרדיות, שזוכות לתקצוב נמוך יותר. לדברי גורמים באיגוד מנהלי הישיבות, "שר החינוך מבקש לא רק להנציח את האפליה הקיימת אלא להגביר אותה".

כיום, כך לטענתם, תלמידי ישיבות ההסדר מקבלים פי 4 מבחור ישיבה חרדי, זאת בזמן שהם נמצאים בפועל רק חצי מהזמן בפועל במוסד הלימודים בגלל השירות הצבאי.

"בשעתו, היועץ המשפטי קבע שאסור לעבור את הרף להסדר בתקצוב והגג הוא מקביל ל-75% מתלמיד מכינה קדם צבאית. כעת מכיון שהם הגיעו לרף, החליט בנט בשל לחץ של מנהלי אותן ישיבות לעלות את תקרת הגג ל-90% על מנת שיהיה אפשר להוסיף להם כסף נוסף על חשבון הקופה הציבורית" הם טוענים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר